پیکر مطهر سه شهید گمنام در بروجرد تشییع شد + فیلم

بروجرد - ایرنا - پیکر مطهر سه شهید گمنام امروز دوشنبه همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بروجرد تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم مومن و شهید پرور بروجرد پیکر پاک شهیدان گمنام را از بهشت شهدا تا حسینیه ثارالله سپاه ناحیه شهرستان تشییع کردند.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس لرستان سه شهید گمنام عملیات های خیبر، کربلای ۶ و بدر در لرستان تشییع و در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.

سرهنگ محسن رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۶ آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.

وی افزود: شهید گمنام ۲۲ساله که در منطقه جزیره مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده در کوهنانی، شهید گمنام ۲۰ ساله در منطقه سومار و عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده در سپیددشت و شهید گمنام ۱۸ ساله در منطقه شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسیده در فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان یادآور شد: بعد از مراسم استقبال از شهدا در بروجرد، روز سه شنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ در دورود، ۱۵ تا ۱۷ در الیگودرز و نماز مغرب و عشا در ازنا انجام و روز چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ در بیرانشهر، ۱۵ تا ۱۷ در الشتر و نماز مغرب و عشا در نورآباد میزبان شهدای گمنام خواهیم بود.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ در دوره چگنی، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در کوهدشت و نماز مغرب و عشا در رومشکان آیین شهید گردانی برگزار می شود، اظهار کرد: روز جمعه از ساعت ۹ تا ۱۱ در پلدختر، هنگام نماز جمعه در معمولان میزبان شهیدان گمنام هستیم و عصر همان روز در خرم آباد و در سه مسجد در سه نقطه مختلف شهر مراسم شبی با شهدا برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: روز شنبه از ساعت هفت صبح تا ۱۲ با همکاری اداره کل آموزش و پرورش لرستان چندین مدرسه دخترانه و پسرانه میزبان شهیدان گمنام هستند.

سرهنگ رشیدی ادامه داد: روز یکشنبه همزمان با شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) سه شهید گمنام ساعت ۹ صبح در میدان شهدا خرم آباد به سمت مصلای این شهرستان تشییع خواهند شد و مراسم تدفین در ساعت ۱۴ همان روز در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، استان لرستان در مجموع ۶ هزار و ۵۵۵ شهید را در دوران رژیم ستمشاهی، دفاع مقدس و پس از آن تقدیم نظام اسلامی کرده است که از این تعداد سهم خرم آباد ۲ هزار و سه شهید، بروجرد یک هزار و ۵۰۰، دورود ۶۱۹، الیگودرز ۵۸۹، ازنا ۴۰۶، کوهدشت ۵۰۷، الشتر ۳۸۶، دلفان ۲۴۹، پلدختر ۳۳۹ و رومشکان ۵۷ شهید است.

همچنین مردمان این دیار با تقدیم ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز که شامل ۱۱ هزار و ۷۲۴ جانباز تا ۲۴ درصد، پنج هزار و ۷۵۷ جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد، ۶۷۲ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۹۴ جانباز ۷۰ درصد به بالا، در مجموع ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز، ۹۰۰ آزاده، ۱۲۳ هزار و ۵۰۲ رزمنده و ۱۸۷ شهید جاویدالاثر به خوبی دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده است.

لرستان دارای ۷۴ خانواده دارای ۲ شهید، ۹ خانواده دارای سه شهید، سه خانواده دارای چهار شهید است.

به گفته رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد مردم این شهرستان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۵۰۰ شهید، ۲ هزارو ۵۰۰ جانباز و ۲۵۰ آزاده تقدیم میهن اسلامی کرده است.

بروجرد در دوران هشت سال دفاع مقدس ۵۱ بار مورد حملات هوایی دشمن قرار گرفت و ۶۰۰ تن از شهروندان بروجردی از جمله ۶۸ دانش آموز مدرسه استثنایی شهید فیاض بخش در این حملات شهید شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha