رییس کل دادگستری: اموال تملیکی پارکینگ های لرستان تعیین تکلیف شوند

خرم آباد - ایرنا - رییس کل دادگستری لرستان گفت: نظارت بر اموال تملیکی و پارکینگ‌های دستگاه‌های مختلف باید در دستور کار قرار گرفته و به سرعت اموال موجود در آنها تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سعید شهواری روز یکشنبه در جلسه شورای معاونان دادگستری اظهار کرد: همچنین پرونده‌هایی که امکان سازش دارند به شورای حل اختلاف ارجاع و پرونده‌هایی که زمینه سازش در آنها وجود ندارد از ارجاع به شورای حل اختلاف خودداری شود.

وی افزود: علل نقض پرونده‌ها باید احصا و جهت کاهش موارد نقض، به تمامی شعب ابلاغ شود تا از بروز مجدد نقض جلوگیری به عمل آید.

نماینده عالی دستگاه قضا در لرستان ضمن تاکید بر اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان و هر مدرسه یک قاضی، بیان کرد: باید از ابتدای سال بر روند پیشرفت برنامه عملیاتی نظارت و پیگیری ‌های جدی و لازم صورت گیرد و مجریان طرح در جلسات آتی شورای معاونان گزارش عملکرد خود را در این زمینه ارایه نمایند.

حجت الاسلام شهواری با اشاره به لزوم کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و مطالبه گری از مسوولانی که عدم اقدام به موقع آنها ممکن است تولید پرونده نماید، عنوان کرد: بایستی مردم باید دادخواست درست را ارایه کنند تا از تکرار، تولید و تشکیل پرونده جلوگیری به عمل آید.

وی بر کاهش آمار قرارهای منتهی به بازداشت تاکید کرد و افزود: استفاده از ارفاقات قانونی باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گرفته و در دستور کار قضات قرار گیرد چرا که ین ارفاقات با نگاه اصلاح مجرم است.

رییس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: پرونده‌های معوق و مسن در داگستری باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شده و همچنین جلسات ستادی و شوراها بایستی در موعد مقرر خود برگزار شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha