۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85489897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: ‌پیمانکاران بومی تقویت شوند

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85489897
استاندار لرستان: ‌پیمانکاران بومی تقویت شوند

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: پیمانکاران بومی باید تقویت شوند و طرح های عمرانی استان به اعتماد به آنها واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز یکشنبه در بازدید از بیمارستان رازی کوهدشت افزود: پیمانکاران بومی در هر منطقه می توانند منشا اثر باشند بنابراین مدیران، رسانه ها و دستگاه ها باید در راستای تقویت این شرکت ها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی از ضروریات و سلامت جزو اولویت‌های مردم است تصریح کرد: شهید رئیسی به این مقوله توجه ویژه داشت و هم اکنون مجموعه دولت برای سلامت و بهداشت مردم اهمیت خاصی قائل است.

استاندار لرستان با اشاره به پشتیبانی و پیگیری‌های وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت از محل مولدسازی برای اجرای طرح‌های مربوطه در مناطق محروم تلاش می‌کند که باید برای استان از این فرصت استفاده شود.

شفقت تاکید کرد: روند احداث بیمارستان رازی کوهدشت باید بیش از پیش سرعت گیرد و تا اوایل سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد.

هزینه ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی برای بیمارستان کوهدشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: این طرح سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸ درصد پیشرفت داشت که اکنون به ۵۵ درصد رسیده و در مجموع ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

دکتر بهرام دلفان تصریح کرد: تا پایان امسال نیز ۲ هزار میلیارد ریال شامل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای این طرح لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری ۱۵۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکار پروژه پرداخت می‌شود گفت: در حال حاضر پنج هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح نیاز است تا بیمارستان جنرال رازی با بخش‌های مختلف به مرحله افتتاح برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: ۱۸۰ تخت فعال بیمارستانی هم اکنون در شهرستان وجود دارد، ۱۴ درمانگاه روستایی، ۱۶ پزشک عمومی و ۳۳ متخصص در همه رشته‌ها بجز جراحی مغز و اعصاب در این منطقه خدمات ارائه می دهد.

دلفان اضافه کرد: طی ۲ سال گذشته هفت پروژه با ۳۵۰ میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت افتتاح شده و هم اکنون نیز پنج طرح دیگر در دست اقدام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha