۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85318763
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):ویکی شیعه ماهانه ۱۴ میلیون بازدید دارد

قم- ایرنا- معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: تعداد مداخل ویکی شیعه ۳۲ هزار مورد است و این درگاه اینترنتی ماهانه به صورت متوسط حدود ۱۴ میلیون بازدید دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در برخی کشورها ویکی شیعه مرجع است و اگر دانشجویی به اساتید دانشگاه‌ها از این درگاه آدرس بدهد مورد قبول واقع می‌شود.

وی ادامه داد: در بهمن ماه امسال رونمایی از ویکی آثار شیعه با تکیه بر هوش مصنوعی را خواهیم داشت و در آن از دیتاهای هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: ویکی شیعه موقعیت خوبی برای نشر معارف اهل‌بیت(ع)است که اکنون به ۲۲ زبان دنیا فعال می‌باشد و در حوزه معارف اهل‌بیت این دانشنامه برخط بسیار مورد اقبال است.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون موفق شدیم، پنج‌هزار و ۲۰۰ مقاله به ویکی شیعه اضافه کنیم و این تعداد تا پایان سالجاری به هشت هزار مقاله خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کار مجمع جهانی نشر معارف اهل‌بیت به زبان‌های مختلف دنیا است گفت: از سال ۱۳۹۸ تاکنون همایش‌های بین المللی حضرت ابوطالب(ع) را برگزار کرده‌ایم و مجموع آثار آن اکنون در ۳۳ جلد آماده شده و در دیماه امسال در برنامه اختصاصی از این آثار رونمایی خواهد شد.

فرمانیان ادامه داد: برای همایش امسال نیز مجموعه پنج‌ جلدی گزارش همایش حضرت ابوطالب(ع) مربوط به سال‌های قبل را آماده کرده‌ایم و ۸۰ نشست علمی در سراسر جهان داشتیم. این همایش با حمایت‌های مالی حضرات آیات مکارم شیرازی و سیستانی برگزار شده‌است.

وی ابراز داشت: امسال ۱۱۰ عنوان کتاب را به بیش از ۲۰ زبان دنیا آماده کرده‌ایم که به صورت محدود چاپ و در ۳۰ آذر به مناسبت هفته پژوهش از آنها رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سیاست مجمع جهانی اهل‌بیت این است که این آثار در کشورهای دیگر چاپ شود و به همین دلیل در پنج تا ۱۰ نسخه در ایران به چاپ رسیده‌است.

ویکی شیعه ماهانه ۱۴ میلیون بازدید دارد

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت افزود: برای چاپ این آثار در خارج از کشور چاپ یازمند حمایت خیران هستیم .

وی ادامه داد: مهم‌ترین آثار مکتوب شده شامل ۱۸ کتاب ترکی، ۱۱ عنوان حوثایی زبان غرب آفریقا، ۹ عنوان فرانسوی، ۹ عنوان انگلیسی، هفت عنوان به زبان پشتو، ۶ عنوان به زبان اندونزیایی، ۶ عنوان عربی ، پنج عنوان سواحیلی و پنج عنوان به زبان اردو است.

فرمانیان گفت: سال گذشته توانستیم با مجوز دولت اسلامی افعانستان نهج البلاغه را در یک‌هزار نسخه چاپ و توزیع کنیم.

وی گفت: پارسال تمام آثار مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به ۳۶ زبان دنیا در۲ هزار جلد به صورت یک فلش تهیه شد و آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار دادیم.

وی اظهار داشت: آثار مجمع جهانی اهل‌بیت هم چنین به صورت‌ اپلیکیشن موبایلی چند زبانه نباء به ۶ زبان منتشر شده و در حال حاضر هفت هزار کتاب در آن موجود است.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت افزود: امسال ۲۴ عنوان کتاب در پنج زبان در پنج کشور جهان با حمایت برخی موسسات چاپ و منتشر کرده‌ایم.

فرمانیان گفت: کار نشر صوتی در مجمع جهانی اهل‌بیت از سال ۱۴۰۰ شروع شده و اکنون ۱۰ عنوان کتاب منتشر شده‌است.

وی با اشاره به این‌که‌ در گوگل اسکالر برای ۴۵ نفر از علمای شیعه صفحه ایجاد شده‌است گفت: یکی از صفحات برای امام راحل است و اکنون ۹ هزار و ۲۰۰ اثر به ۳۰ زبان دنیا توسط مجمع جهانی اهل‌بیت در گوگل اسکالر معرفی شده‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha