۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85234943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصویرنمایی اربعین امسال در ۴۰ کشور جهان در قم رونمایی شد

قم –ایرنا- آیین رونمایی از کتاب عکس«اربعین در ۴۰ کشور جهان» روز پنجشنبه با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و شماری از شخصیت‌های دینی و مذهبی و فعالان رسانه‌ای در قم برگزار شد.

به گزارش‌ خبرنگار ایرنا، دراین کتاب عکس تلاش شده تا بخشی از زیبایی‌ها و حضور ملیت‌های مختلف در پیاده‌روی حماسی در قاب تصویر به نمایش کشیده شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در این آیین بیان داشت: پیاده‌روی اربعین از پدیده‌های بی‌نظیری است که جا برای کارهای رسانه‌های پیرامون آن باید بسیار بیشتر از مقدار کنونی باشد.

آیت‌الله رضا رمضانی، اربعین را بزرگ‌ترین همایش معنوی قرن حاضر یاد کرد و ادامه داد: پیاده‌روی اربعین به یک جریان تبدیل‌شده و بشریت در جهانی که دچار بحران معنا شده، به شدت نیازمند این ادبیات و جریان سازی‌هاست.

تصویرنمایی اربعین امسال در ۴۰ کشور جهان در قم رونمایی شد

وی با تاکید بر اینکه اربعین از یک منظر شبیه یک معجزه برای هدایت و حق طلبی بشریت است، گفت: پیاده‌روی اربعین امسال با حضور بیش از ۱۰۰ ملیت جهان برگزار شد و از نظر زیباشناسی و اجتماعی توانسته بسته فرهنگی بسیار الهام بخشی را ابعاد بین‌المللی بوجود بیاورد.

رمضانی اظهار داشت: در برابر هجمه کشورهای غربی در مسأله جهانی‌سازی بر اساس اهداف و امیال مطابق میل آن‌ها به خصوص در مباحث مربوط به اومانیسم و سبک زندگی، اربعین می‌تواند یک محتوای قوی را به دنیای بشریت ارائه بدهد.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین همه‌ساله در کشورهای مختلف جهان درحال توسعه است، تاکید کرد: در همین اربعین امسال در برخی از کشورهای آفریقایی شاهد پیاده‌روی اربعین با حضور میلیون‌ها زائر جامانده بودیم که نشان از رویش و رونق هر چه بیشتر این پدیده معجزه‌آسا در قرن حاضر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ، گفت: برغم همه تلاش‌های غرب و شرق در کم‌رنگ کردن و محو معنویت از عرصه گیتی، جهان به سمت معنویت میل پیدا کرده‌است و در این زمینه معارف ناب اسلامی می‌تواند تمام نیازهای امنیت روحی و معنوی و سلامت روانی انسان معاصر را تامین کند.

رمضانی ادامه داد: در جهان امروز بیش از چهار هزار نحله و جریان مدعی معنویت در جهان ظهور و بروز دارد که ویژگی مشترک اکثر آن‌ها ظلم‌پذیری و جامعه گریزی است در حالیکه جریان اربعین و معارف اسلامی بر اساس ایستادگی در برابر ظلم و برپایی عدالت شکل‌گرفته‌ و انسان مسوولیت پذیری را در جهان تربیت می‌کنند.

پیاده‌روی اربعین؛ زمینه‌ساز توجه مخاطب جهانی به اسلام ناب محمدی

تصویرنمایی اربعین امسال در ۴۰ کشور جهان در قم رونمایی شد

مدیر شبکه تلویزیونی نسیم نیز در ادامه این جلسه در سخنانی، بیان داشت: محبت و وحدت پیرامون اهلبیت(ع)‌ می‌تواند محور اصلی در حل چالش‌های جهان اسلام باشد که پیاده‌روی اربعین این زمینه را به صورت کامل فراهم آورده‌است.

سید محمدرضا خوشرو اضافه کرد: حضور بیش از ۲۲ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین در کنار میلیون‌ها زائر جامانده، فرصت بی‌نظیری را برای نشان دادن عظمت جهان تشییع و پیروان مکتب عاشورا بوجود آورده که هنوز در این عرصه انتظارات و تولیدات رسانه‌ای که قابل انتشار و تولید دارد، محقق نشده‌است.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه اربعین و کار رسانه‌ای می‌توان مخاطب جهانی را متوجه اسلام ناب محمدی کرد و توطئه‌های دشمنان را در وارونه نشان دادن حقایق اسلام خنثی نمود.

در بخشی از این آیین همچنین محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی ایران، اشعاری را در وصف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) قرائت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha