۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85317769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور سند مالکیت سکونتگاه‌های غیررسمی استان تهران امکانپذیر شد

شهرری - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: متصرفان حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در زمین‌های دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، می‌توانند تا پایان سال‌جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، حسین جنتی روز یکشنبه از ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب که ملکشان در مالکیت دولت است، خواست برای دریافت سند به ارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: متقاضی یا همسر وی باید فاقد مسکن بوده و فرم ج وی سبز باشد، هر خانواده امکان بهره‌مندی تنها از یک قطعه زمین را دارد و بنای احداثی نیز می‌بایست با طرح‌های مصوب شهری مطابقت داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش ثبت نام متقاضیان می‌بایست در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس facility.udrc.ir انجام شده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره واگذاری در تهران یا اداره راه و شهرسازی شهرستان‌ مربوطه مراجعه کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران دریافت سند، ایجاد تعلق خاطر در ساکنان، امکان صدور پروانه و پایان‌کار، تعریض و بهسازی معابر، افزایش کیفیت زندگی، امکان افزایش سرمایه گذاری در محلات هدف را از اهداف مهم بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برشمرد.

جنتی یادآور شد: این امکان تا پایان سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت، این ظرفیت قانونی (بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه) امکان ساخت و ساز در بافتهای فرسوده را برای متقاضیان و انبوه سازان افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، در حالی که مساحت سکونتگاه های غیر رسمی در کشور به ۶۱ هزار و ۶۵۷ هکتار می رسد، این رقم فقط در استان تهران هشت هزار و ۷۷۲ هکتار معادل ۱۴.۲۳ درصد و در شهر تهران پنج هزار و ۵۵۳ هکتار معادل ۹ درصد رقم مربوط به کل کشور است.

مساحت بافت فرسوده کشور شامل بافت تاریخی و بافت ناکارآمد میانی به ۷۹ هزار و ۲۴۵ هکتار می رسد در حالی که این رقم در استان تهران ۶ هزار و ۱۱۱ هکتار و در شهر تهران سه هزار و ۲۶۸ هکتار است.

استان تهران به تنهایی نزدیک به ۲۰ درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است، بررسی وضعیت بافت فرسوده و ناکارآمد در کنار سکونتگاه های غیر رسمی آن می تواند میانگینی از وضعیت این مناطق را در سطح کشور به نمایش بگذارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha