سفیر فلسطین: اسرائیل در حال برنامه‌ریزی برای پاکسازی قومی در غزه است

نیویورک - ایرنا-ریاض منصور سفیر و نماینده فلسطین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: اسرائیل در حال برنامه ریزی برای پاکسازی قومی در غزه، سلب اموال مردم فلسطین و آواره کردن آنها به زور است و این جنگ برای نابودی مردم فلسطین و پایان دادن به موضوع فلسطین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه که به درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای اقدام درباره آتش بس فوری در غزه و رای گیری درباره قطعنامه کشورهای عربی و اسلامی در این زمینه که امارات آن را ارائه کرده است، افزود: هدف از جنگ اسرائیل علیه غزه پایان دادن به مسئله فلسطین و از بین بردن صلح است.

او اضافه کرد: اسرائیل می گوید که هدف جنگ غزه نابودی حماس است، در حالی که ۷۰ درصد قربانیان حملات آن غیرنظامی هستند. هدف اسرائیل از جنگ با غزه روشن است و آن مجبور کردن مردم به خروج از این منطقه است.

منصور تصریح کرد: شرم بر کسانی که از درخواست آتش بس در غزه امتناع می ورزند. این جنگ برای نابودی مردم فلسطین و پایان دادن به موضوع فلسطین است.

نماینده فلسطین در شورای امنیت گفت: نتانیاهو زندگی خود را وقف نابودی فلسطینیان و از بین بردن صلح کرده و این جنگ، ائتلاف افراطی در «اسرائیل» است. هدف این است که از امکان تشکیل کشور فلسطین یا بازگرداندن صلح جلوگیری شود.

او تاکید کرد: این جنگ، غیرنظامیان، به ویژه کودکان را هدف قرار می دهد و سربازان اشغالگر، مردم را در غزه برهنه رژه می برند. امنیت و موجودیت ما در خطر است، پس چگونه می توان به اسرائیل اجازه چنین کاری را داد؟ قانون باید از همه حمایت کند و نباید سلسله مراتبی از نژادها وجود داشته باشد.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر اینکه حملات اسرائیل به غزه، عملا آنجا را غیرقابل سکونت می‌کند، گفت: «هدف اسرائیل، مجبور کردن مردم به خروج از منطقه» است. اسرائیل،  غزه را برای همه غیرقابل زندگی خواهد کرد و مردم را آواره خواهد کرد.

سفیر فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد: اسرائیل مردم را به سمت جنوب غزه می‌فرستد و سرانجام دست به «حمله‌ای تمام عیار» علیه این منطقه خواهد زد.

گیلعاد اردان سفیر و نماینده رژیم  اسرائیل در سازمان ملل نیز در این نشست نیز مدعی شد: امنیت منطقه جز با حذف حماس محقق نمی شود. حماس مسئول ایجاد رعب و وحشت در اسرائیل و مجبور کردن ساکنان غزه به زندگی در شرایط سخت است.

وی ادعا کرد: استراتژی حماس بر ترساندن ساکنان غزه و پنهان شدن در پشت غیرنظامیان و داخل بیمارستان ها متمرکز است. حماس از کمپ های پناهجویان و مناطق غیرنظامی در نوار غزه موشک شلیک می کند. حماس ریشه مشکل در نوار غزه است، اما جنایات آن مورد بحث قرار نمی گیرد.

سفیر رژیم اسرائیل در ادامه ادعاهایش علیه جنبش حماس بدون اشاره به جنایات این رژیم گفت: حماس از آزادی کودکان و زنان خودداری کرد و به صلیب سرخ اجازه ملاقات با ربوده شدگان را نمی دهد. کسانی که خواستار آتش بس هستند باید از حماس بخواهند که جنایات خود را متوقف کند.

وی مدعی شد:  اسرائیل به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰  کامیون حامل  کمک های بشردوستانه اجازه ورود به نوار غزه را داد. پیروزی ما بر حماس به اسرائیلی ها و ساکنان غزه اجازه می دهد در صلح زندگی کنند.

سفیر اسرائیل مدعی شد : «آتش‌بس کنترل حماس بر غزه را تثبیت می‌کند» و این پیام را ارسال می‌کند که «حماس به خاطر جنایات عمدی‌اش بخشیده می‌شود.»

دیپلمات اسرائیلی بدون اشاره به جنایات این رژیم مدعی شد که جامعه جهانی برای ظلم به مردم غزه به حماس «چراغ سبز» نشان داده است. «بدون فشار نظامی اعمال شده بر حماس، هیچ دیپلماسی دیگری نمی‌تواند آزادی گروگان‌ها را تضمین کند.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha