جنایت‌های صهیونیست‌ها در تاریخ معاصر بی‌بدیل است

اردبیل- ایرنا- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: جنایت‌هایی رژیم صهیونیستی در غزه در تاریخ معاصر بی‌بدیل است؛ به طوری که پیش‌تر هیچ نسل‌کشی به طور رسمی حمایت نمی‌شد و دولت‌ها خود را مبرا می‌کردند اما امروز این نسل‌کشی به طور علنی در حال رخ دادن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان عصر پنج‌شنبه در جریان سفر به شهرستان بیله‌سوار مغان با اشاره به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: همان طور که همگان مشاهده می‌کنند، جنایت‌های آمریکا تا امروز در باریکه غزه با حمایت از اسرائیل ادامه دارد و در حال نسل‌کشی است.

وی افزود: اسرائیل با حمله حماس چنان شوکه شد که بلافاصله جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خودش در سرزمین‌های اشغالی حضور یافت و برای چندمین بار حمایت خود را از این رژیم اعلام کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: سران استکبار جهانی از جمله رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس هم به منطقه سفر کردند تا این رژیم اشغالگر صهیونیستی احساس تنهایی نکند؛ در مقابل آن ضربه بزرگ امنیتی و حیثیتی به آنها وارد شد که مقام معظم رهبری از آن با عنوان شکست جبران‌ناپذیر یاد کردند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که سازمان‌های جاسوسی این کشورها ادعای تسلط داشتند، گروهی کوچک مانند حماس در آن باریکه غزه توانست ضربه‌ای بزند که همه آنها را مات و مبهوت کند و این جنایات نتیجه آن شکست است، اگرچه دستاوردی برای اشغالگران نخواهد داشت.

پورخاقان عنوان کرد: به شهادت رساندن حدود ۱۶ هزار نفر که تعداد زیادی از آنها آنها کودک هستند، چه دستاورد و موفقیت نظامی دارد؟ تا امروز اسرائیل هیچ دستاوردی جز نابود کردن زیرساخت‌های باریکه غزه و مردم مظلومی که آنجا در محاصره هستند، نداشت و این پیروزی برای جبهه مقاومت است.

رئیس سازمان قضایینیروهای مسلح در ادامه گفت: دنیای متفرعن امروز و دوربین‌ها جنایت‌ها را می‌بینند اما سازمان ملل در خواب است و هیچ تحرکی ندارد و آمریکا، فرانسه، انگلیس هم آن را تایید می‌کنند؛ اینجاست که باید به جبهه مقاومت دست مریزاد گفت که در شمال و جنوب لبنان، یمن و عراق در حال مبارزه منطقی هستند.

وی اظهار کرد: آمریکا خیلی دوست داشت که پای حزب‌الله و جمهوری اسلامی را هم مستقیم به این جنگ باز کند و به اهدافش برسد اما با درایت مقام معظم رهبری و خویشتن‌داری سایر رهبران مقاومت نتوانستند کاری بکنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به جدیت رئیس قوه قضاییه در مورد سفرهای استانی و دادن وعده‌های قابل تحقق، گفت: نمایندگان ایشان امروز به نقاط مختلف استان اردبیل سفر کردند و مسائل و مشکلات را به ایشان منتقل خواهند کرد. مشکلات مربوط به دستگاه قضا توسط خود مجموعه و مشکلات مربوط به سایر دستگاه‌ها در نشست‌های هماهنگی سران قوا مطرح و پیگیری خواهد شد.

پورخاقان با اشاره به بازدید خود از محور ارتباطی اصلی شهرستان بیله سوار گفت: بخشی از این مسیر را سیل برده و وضعیت پل و خود جاده که مسیری ترانزیتی است و اگر دست‌کم حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تریلر و کامیون بزرگ بخواهد از آن عبور بکند، به هیچ وجه شرایط مناسبی ندارد. با توجه به اینکه دروازه‌های جمهوری اسلامی به قفقاز از استان اردبیل در این جاده قرار دارد، مشکلات آن به طور قطع منعکس خواهد شد.

وی ادامه داد: پایانه مرزی، بحث پارکینگ و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز باید در شان جمهوری اسلامی باشد، در حالی که در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد و با وجود تلاش‌هایی که مسئولان انجام داده‌اند، آن اتفاقی که باید، رخ نداده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین گفت: رانندگانی که در گرما و سرما باید اینجا منتظر بمانند، نیازمند امکاناتی هستند. علاوه بر این نبود دستگاه ایکس‌ری هم مشکلاتی ایجاد کرده است که امیدواریم این مشکلات رفع شود.

پور خاقان دامه داد: مرزهای ما با جمهوری آذربایجان مرزهای برادری و دوستی است و آنها را از خودمان می‌دانیم، اما شاهد حضور اسرائیل در نزدیکی مرزها هستیم و شیطنت‌هایی انجام می‌دهند تا در مناسبات ۲ کشور تاثیر بگذارند که امید می‌رود کشور همسایه به این مساله توجه داشته باشد.

وی با اشاره به سابقه روابط خوب ایران و جمهوری آذربایجان گفت: خاطرنشان کرد: ضمن احترامی که به مرزهای بین‌المللی و استقلال جمهوری آذربایجان قائل هستیم، قفقاز، نخجوان و آذربایجان را پاره تن خود می‌دانیم و امیدواریم مناسبات ۲ کشور گرمتر شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: روابط ایران و جمهوری آذربایجان از تردد سه هزار نفر به تنها ۲ دستگاه اتوبوس کاهش یافته که این امر در شان روابط ۲ کشوری که از یک تن بوده‌اند، نیست و انتظار می‌رود مراودات بیشتر شود.

خاقان پور با اشاره به اهمیت منطقه آزاد برای استان گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی‌های فنی به این جمع‌بندی رسید که در شرایط حاضر این استعداد در بیله‌سوار وجود دارد و ما هم اعتقادمان بر این است که مسائل سیاسی را کنار بگذاریم و اگر موضوعی به طور کامل قابل تحقق نباشد، عاقلانه نیست که کل موضوع را معطل کنیم.

وی بیان کرد: هر پنج منطقه شمال استان اردبیل مستحق هستند که منطقه آزاد داشته باشند اما وقتی زیرساخت مورد نیاز تنها در یک منطقه وجود دارد، نباید فرصت را از دست بدهیم؛ چون هر روز که عقب بیافتد، ضربه‌ای به اقتصاد استان و مردم منطقه وارد می‌کند و بعدها می‌توان با مصوبه‌ای بحث الحاق سایر نقاط را انجام داد اما این فرصت باید مغتنم شمرده شود و این نکته نیز به رئیس قوه قضاییه منعکس خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دستگاه قضا و هیات همراه به منظور بررسی و برطرف کردن مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم این استان به اردبیل سفر کرده و حضور در جلسه شورای قضایی، دیدار با قضات و کارکنان واحدهای قضایی همچنین شرکت در مراسم روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی از جمله برنامه‌های این سفر یک‌روزه بود.

سایر مسئولان قضایی حاضر در این سفر نیز در کنار دیدار چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان، به منظور شناسایی مشکلات حقوقی و قضایی مردم به شهرهای مختلف این استان سفر کردند تا در نهایت مسائل و موضوعات جمع‌آوری شده را در جلسه شورای قضایی استان اردبیل مطرح نمایند.

استان اردبیل که ۱۲ شهرستان دارد، با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha