پیگیری افزایش ثبت سفارش واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی فارس

شیراز- ایرنا- عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس، یکی از دغدغه‌های واحدهای تولیدی و صنعتی استان را واردات مواد اولیه مورد نیاز دانست و گفت: در این زمینه افزایش سهمیه ثبت سفارش واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی از ۱۲۵ درصد به ۱۸۰ درصد در سامانه جامع تجارت را از طریق مجاری قانونی دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، نوید ایزدپناه، روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس افزود: امروز یکی از بزرگترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تامین مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید است که نیاز است در این زمینه اقدامات کارگشایی انجام شود.

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: حرکت صنایع به سمت قیمت های رقابتی مبحث مهمی است که با توجه به اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان پیشنهاد می‌شود در خصوص مواردی که در لیست فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان ذکر نشده طرح توجیهی ارائه گردد و اعضای کمیسیون بر اساس فرم طرح توجیهی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان خلاصه وضعیت جهت سرمایه‌گذاری ارائه کنند.

ایزد پناه اظهار کرد: مشکلات بخش تولید، صنعت و سرمایه گذاری را احصا و همراه با ارائه راهکار برای مدیران و تصمیم گیران ارائه می کنیم تا با خرد جمعی بتوانیم از این شرایط با آسیب کمتری عبور کنیم.

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: ما در اتاق بازرگانی فارس از همه ابزارها و توان برای رونق و تسهیل امور بخش تولید و صنعت و حمایت از سرمایه گذاری در استان استفاده خواهیم کرد.

لزوم توجه به زیرساخت‌ها برای حل مشکلات سرمایه گذاری
معاون سرمایه گذاری سازمان صمت استان فارس هم گفت: توجه به توسعه زیرساخت برای حل معضلات سرمایه گذاری در استان نکته‌ای مهم و حائز اهمیت است.

سید رضا ساداتی افزود: در حقیقت می توان در نظر گرفتن زیرساخت ها را مقدمه‌ای برای اولویت بندی طرح‌های سرمایه‌گذاری دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha