تسهیل تجارت، کار اصلی اتاق بازرگانی بین المللی است

زنجان - ایرنا - دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی گفت: تسهیل تجارت کار اصلی این اتاق است که با توسعه روابط و ایجاد پل‌های ارتباطی بین استان‌ها این مهم هرچه بیشتر محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خزاعی روز سه شنبه در نشست فعالان اقتصادی استان، به عملکرد، ساختار، وظایف و رسالت‌های اتاق بازرگانی بین‌المللی در ایران، اشاره کرد و افزود: از صنوف و بخش‌های مختلف در این سازمان عضو هستند و اتاق بازرگانی زنجان‌ نیز با عملکرد خوب در لیست عضویت این سازمان قرار دارد.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی با اشاره به شاخه‌های مختلف این سازمان از جمله کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان، تصریح کرد: بحث قراردادهای حقوقی و فرمت‌های آن از اصلی‌ترین مباحث‌ در اتاق بازرگانی بین‌المللی است.

خزاعی در ادامه با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف است، افزود: زنجان در مسیر توسعه قرار دارد و با همه مشکلات موجود، آینده بسیار روشنی برای آن متصور است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استان زنجان دارای مسئولان با رتبه‌های علمی بالاست، اضافه کرد: امیدواریم با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها زمینه رشد و توسعه اقتصادی استان زنجان فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در این جلسه بر اهمیت همکاری با سازمان‌های بین‌المللی به ویژه اتاق بازرگانی بین المللی که در زمینه ایجاد ارتباط بین فعالان بخش‌خصوصی کشورهای مختلف تمرکز دارد اشاره کرد.

صمد یوسفی اصل با بیان اینکه میزان صادرات استان زنجان طی سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار بوده و در همین حدود نیز واردات داشته است، گفت: ترکیه و عراق در زمره شرکای اصلی تجاری استان زنجان محسوب می شوند و امارات، هند، روسیه، پاکستان، افغانستان و چین نیز از دیگر شرکای تجاری استان هستند.

یوسفی اصل با بیان اینکه اتاق بازرگانی زنجان در نظر دارد تا کار در حوزه بین‌المللی را به صورت تخصصی و با نیروهای متخصص پیش ببرد، افزود: به دلیل وجود مشکلات و نقص در سازوکارهای اقتصادی به خوبی نتوانسته‌ایم جایگاه اصلی خود را در بازارهای جهانی پیدا کنیم و اگر این مشکلات نبود، رتبه‌های بالایی را در زمینه تولید و تجارت در دنیا داشتیم.

در این جلسه مباحث مختلفی از جمله صادرات استان زنجان و موانع و مشکلات آن، بررسی سازوکارهای موجود برای پیگیری مشکلات حقوقی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان و زمینه‌های مستعد فعالیت در بخش‌های مختلف استان زنجان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha