استاندار چهارمحال و بختیاری:۲۴ پیشنهاد برای قرارگاه توسعه استان‌های زاگرس‌نشین اعلام شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۴ پیشنهاد از سوی این استان برای تشکیل قرارگاه توسعه استان‌های زاگرس‌نشین اعلام شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا،رییس‌جمهور ۲۵ آبانماه امسال در دور دوم سفر خود به چهارمحال و بختیاری با پیشنهاد استاندار مبنی بر تشکیل ستاد توسعه استانهای زاگرس‌نشین موافقت کرد.

سخنان رییس‌جمهور پیرامون ستاد توسعه استانهای زاگرس نشین

غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه در خصوص نشست هماهنگی تشکیل قرارگاه توسعه استان‌های زاگرس‌نشین که با حضور معاون اجرایی رییس‌جمهور در تهران برگزار شد، یادآور شد: عنایت به مناطق محروم و شعار عدالت‌محوری در مسیر هم‌تراز کردن ناترازی‌ها به‌ویژه در استان‌های زاگرس‌نشین ضروری است.

وی افزود: استان‌های زاگرس‌نشین از جمله مناطق مواجه با محرومیت تاریخی و بالا بودن نرخ بیکاری در کشور هستند که بررسی آسیب‌های اجتماعی در این استان‌ها نشان‌دهنده ارتباط معنادار بین نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری:۲۴ پیشنهاد برای قرارگاه توسعه استان‌های زاگرس‌نشین اعلام شد

حیدری به بالا بودن مهاجرت مردم استان‌های زاگرس‌نشین اشاره و تصریح کرد: مردم این استان‌ها فرهنگ‌ها، سنت‌ها و هویت غنی دارند و با مهاجرت به شهرهای بزرگ‌تر مجبور به حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرها می‌شوند که معضلاتی به‌دنبال دارد.

وی یادآور شد: محرومیت تاریخی و ناترازی در استان‌های زاگرس‌نشین هست و زیرساخت‌های این منطاق از قبل توسعه پیدا نکرده و سهم این استان‌ها از صنعت کم است اما استان‌های بزرگ از محل مسوولیت اجتماعی صنایع هم بهره‌مند هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این راستا ۲۴ پیشنهاد برای قرارگاه توسعه استان‌های زاگرس‌نشین از سوی کارشناسان این استان ارائه شده است.

وی گفت: تشکیل ساختار قرارگاه ملی با حضور مسوولان کشوری، تنظیم و تصویب آیین‌نامه سرمایه‌گذاری، تعیین قلمرو جغرافیایی این قرارگاه، اقدامات تشویقی، سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال کارآفرینی، الزام به سرمایه‌گذاری جدید هُلدینگ‌ها، اختصاص پنج درصد تسهیلات تکلیفی اشتغال‌زا، اولویت دادن به توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه برای توسعه شرکت‌ها و نواحی صنعتی، مجتمع‌های صنفی و گلخانه‌ها، مشوق‌های سرمایه‌گذاری، تفویض اختیار به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها به‌منظور تسهیل در روند صدور مجوزها از مهمترین برنامه های این ستاد است.

به گفته وی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی، تخصیص اعتبار برای تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری، تعدیل نرخ سود تسهیلات بانکی و تخصیص خط اعتباری برای رفع مشکلات استان‌های زاگرس‌نشین از پیشنهادهای مشخص شده برای تشکیل قرارگاه توسعه این استان‌ها به‌شمار می‌رود.

حیدری تاکید کرد: اقدام اساسی، عملی و تحول‌گرا برای تسریع در روند توسعه استان‌های زاگرس‌نشین و اُمیدبخشی برای مردم این استان‌ها ضروری است.

به گزارش ایرنا، پیشنهاد تشکیل قرارگاه توسعه استان‌های زاگرس‌نشین در دور دوم سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت به شهرکرد از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری ارائه و مورد قبول آیت‌الله رئیسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha