استاندار: ۷۴ درصد اعتبارات ۱۴۰۱ مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۷۴ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۱ مربوط به مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: سفر رییس‌جمهور گره‌گشایی‌های خوبی برای این استان محروم داشت و سند توسعه و پیشرفت استان در راستای راهبرد دولت سیزدهم شکل گرفت.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همچنان از محرومیت‌های رژیم گذشته رنج می‌بُرد و نیازمند توجه ویژه است که در دولت سیزدهم به محرومیت‌زدایی توجه شده است و سفر رییس‌جمهور به این استان باعث تحول شد.

حیدری به کوتاه بودن فصل کار در چهارمحال و بختیاری به‌علت سرمای زودرس اشاره و تصریح کرد: اجرای برخی مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان در فروردین‌ماه سال‌جاری آغاز شد.

وی چهارمحال و بختیاری را یک کارگاه بزرگ عمرانی دانست و یادآور شد: ۷۴ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۱ مربوط به مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان تخصیص پیدا کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری وحدت، همدلی و وفاق بین مردم، مسوولان و گروه‌های مختلف را باعث سرعت‌بخشی به روند توسعه و پیشرفت چهارمحال و بختیاری دانست و اظهار کرد: قرار شده در تیرماه جاری مرحله دوم اعتبارات سفر رییس‌جمهور تخصیص یابد.

وی با اشاره به سفرهای مستمر مسوولان ملی به چهارمحال و بختیاری گفت: بررسی میدانی و رفع مشکلات این استان از مهم‌ترین دستاوردهای سفر وزرا و روسای سازمان‌های ملی به بام ایران است.

حیدری تاکید کرد: برای برون‌رفت از مشکلات کنونی اقتصادی چهارمحال و بختیاری در قالب کارگروه علمی و خردجمعی باید معایب را رصد و مشکلات و موانعی اقتصادی موجود را شناسایی و برای رفع آن تلاش کرد.

وی افزود: توسعه زنجیره‌های ارزش، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، توسعه صادرات، ظرفیت‌سازی برای ارتقای درآمد سرانه، تامین آب پایدار برای طرح‌های سرمایه‌گذاری، بهبود وضعیت معیشت و تولید، توزیع عادلانه ثروت، افزایش سرمایه‌گذاری با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، رصد و پایش مستمر پرداخت تسهیلات تکلیفی برای ایجاد اشتغال و تامین مالی طرح‌ها و واحدهای سرمایه‌گذاری، رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری، بهبود محیط کسب و کار و ارتقای شاخص‌های این محیط از راهبردها محورهای اساسی چهارمحال و بختیاری در حوزه اقتصادی و اشتغال است‌.

حیدری تصریح کرد: احیای ظرفیت‌های راکد، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از نظرات نخبگان، ارتقای بهره‌وری عوامل تولید، توسعه گردشگری به‌ویژه در حوزه بوم‌گردی‌ها، تقویت نیروی کار، توسعه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای، ارتقای نقش فعالان اقتصادی بخش خصوصی و تعیین سازوکار لازم برای ایفای نقش بانوان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی از دیگر راهبردها و محورهای اساسی در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری در ۱۶ هدف با ۳۸ برنامه و ۹۶ فعالیت تعریف شده است.

به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر سه روزه خود به چهارمحال و بختیاری ابتدا به برخی مناطق استان سفر کرد و از نزدیک پیگیر مصوبات سفر فروردین و مصوبات سفر رییس جمهور در این بخش شد و در عصر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شرکت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha