۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85312419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار داوطلب با هلال احمر گنبدکاووس همکاری می‌کنند

گنبدکاووس- ایرنا- رییس هلال احمر گنبدکاووس از عضویت ۱۲ هزار نفر به عنوان داوطلب در شهرستان خبر داد و گفت: افزون بر ۲ هزار نفر از این داوطلبان با این جمعیت همکاری مستمر دارند.

اصغر نودهی روز سه‌شنبه به مناسبت روز جهانی داوطلب (پنج دسامبر ۱۴ آذرماه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعضای داوطلب به افراد بالای ۳۵ سال از اقشار مختلف پزشکان، پرستاران، مهندسان، خیران و حقوقدانان اطلاق می‌شود که در بخش‌های مشارکتی، مهارتی، حمایتی و هدایتگری در کنار جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: همچنین بیش از چهار هزار نفر به عنوان اعضای جوان (زیر ۳۵ سال) به عضویت هلال احمر در گنبدکاووس درآمدند که در برنامه‌های مختلف شاهد همراهی آنان هستیم.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس همچنین از سازماندهی ۵۷۰ امدادگر و نجاتگر برای خدمات رسانی در زمان حوادث و مواقع بحرانی خبر داد و گفت: با وجود نیروهای داوطلب و جوان در کنار امدادگران سازمان‌دهی شده، هلال احمر می‌تواند در کمترین زمان برای خدمات رسانی در صحنه حاضر باشد.

نودهی با قدردانی از همراهی بسیار خوب خیران داوطلب در گنبدکاووس، ادامه داد: راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی، ایجاد پایگاه امداد و نجات، مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی در این شهرستان از جمله دستاوردهای مشارکت خیران است.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته داوطلب کاروان سلامت هلال احمر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته‌ جاری در منطقه مرزی خیرخواجه علیا گنبدکاووس برای خدمات رسانی به مردم محروم مستقر می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس افزود: هشت پزشک متخصص، فوق تخصص و عمومی، هشت تکنسین دارویی و پرستار، ۶ روانشناس و ۲۵ امدادگر و نجاتگر در قالب این کاروان خدمات درمانی، آموزشی، توانمندسازی و مدیریت بحران را ارائه می‌دهند.

گنبدکاووس با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ گلستان در شرق این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha