۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85281216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳ هزار جوان گلستانی عضو جمعیت هلال احمر هستند

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85281216
۴۳ هزار جوان گلستانی عضو جمعیت هلال احمر هستند
پایگاه راهنمای مسافران نوروزی توسط جوانان هلال احمر گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: از جمعیت ۲ میلیون نفری این استان، ۴۳ هزار جوان شامل ۲۳ هزار و ۱۴۴ زن و ۱۹ هزار و ۸۹۰ مرد عضو جمعیت هلال احمر هستند و در قالب طرح‌های متنوع (خدماتی، امدادی، آموزشی و فرهنگی) به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

قاسم غریب آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا طرح ملی خدمات بشردوستانه جوانان به مسافران نوروزی را از مهمترین طرح‌های خدماتی هلال احمر دانست و اضافه کرد: در این طرح که هر سال از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین سال بعد اجرا می‌شود، جوانان هلال احمر با استقرار در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها (پایگاه‌های ثابت و سیار) و طرح سحاب به مسافران و گردشگران خدمات راهنمایی و سلامت ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌منظور توسعه فرهنگ حمایت‌های روانی و فرهنگی - اجتماعی در حوادث، سازماندهی و توسعه مشارکت اجتماعی جوانان، توجه به امور پیشگیرانه جامع و مردم محور در تمامی طرح‌ها، مانورهای آمادگی و توانمندسازی ویژه جوانان برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان همچنین گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جوانان عضو این جمعیت از دانش آموزان هستند، برخی طرح‌ها مانند المپیادهای دانش آموزی، مانورهای زلزله و طرح دادرس برای آنها در ۲۵۰ مدرسه برگزار می‌شود.

وی، جوانان را مهمترین سرمایه‌های اجتماعی برای توسعه جامعه دانست و افزود: هلال‌ احمر از بهترین ظرفیت‌ها برای جوانان جهت آشنایی با نقش‌های اجتماعی و ایفای آن است.

غریب آبادی همچنین جوانان نخبه را بازوی علمی و عملی هلال احمر دانست و اضافه کرد: سازمان جوانان این نهاد همواره خاستگاه جوانان متعهد بوده و ثابت کرده است هر جا به آنها اعتماد شد، پیشرفت بدست آمد.

۱۴ آبان سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha