۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85254778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز ایجاد ۲ پایگاه امداد و نجات در گلستان صادر شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از صدور مجوز ایجاد ۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در گمیشان و جنگل دلند شهرستان رامیان خبر داد و گفت: ۲۰ میلیارد ریال برای راه اندازی این پایگاه‌ها لازم است.

قاسم غریب‌آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برای راه اندازی پایگاه گمیشان منتظر اعلام تغییر کاربری زمین هستیم و فرماندار شهرستان قول تخصیص ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت آن از محل اعتبارات تملک‌دارایی را داده است.

وی افزود: همچنین فرمانداری رامیان ۱۰ میلیارد ریال برای پایگاه جنگل «دلند» تخصیص داده و بعد از انجام مراحل اداری کار ساخت آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به فعالیت ۱۶ پایگاه امداد و نجات در استان، گفت: یک خیر در روستای «قره چشمه» در مسیر مینودشت به آزادشهر در حال واگذاری زمینی برای ساخت پایگاه امداد و نجات است و تلاش داریم هر چه زودتر مجوز ساخت آن از سازمان گرفته شود.

غریب‌آبادی بیان کرد: با توجه به فرسودگی بخشی از تجهیزات امداد و نجات کوهستان و لزوم تقویت تجهیزات امداد و نجات جاده‌ای، کولیوند رییس جمعیت هلال احمر کشور، استان گلستان را در واگذاری تجهیزات جدید در اولویت قرار داده است.

آماده‌باش روزانه ۱۱۲ نجاتگر هلال احمر در مواقع بحرانی

وی گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و شرایط جوی، ۱۱۲ نفر از نیروهای نجاتگر هلال احمر به صورت روزانه به همراه ماشین‌آلات و ۲۳ دستگاه آمبولانس در ۱۶ پایگاه امداد و نجات برای خدمت‌رسانی به موقع به حادثه‌دیدگان احتمالی آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: نیروهای هلال احمر در بارندگی اخیر با حضور سریع خود خدمات رسانی خوبی به مردم خسارت دیده در شهرستان‌های بندرترکمن، گرگان، بندرگز و مینودشت در رابطه با تخلیه آب از منازل و توزیع برخی اقلام انجام دادند.

غریب‌آبادی ادامه داد: علاوه بر نیروهای نجاتگر، ۵۰۰ نفر نیروی داوطلب ذخیره آماده همراهی با هلال احمر گلستان برای کمک به حادثه‌دیدگان در مواقع بحرانی هستند.

وی گفت: هلال احمر ۱۵۰ موتور پمپ و کف‌کش برای تخلیه آب در مناطق درگیر آبگرفتگی و سیلاب دارد که اخیر همگی آنها تعمیر و بازسازی شده تا نیروها در شرایط بهتری خدمات‌رسانی انجام دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha