استاندار فارس: مصرف بهینه آب در جامعه فرهنگ سازی شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: باید از هر شیوه و روشی برای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب و استفاده از منابع آبی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در نشست دبیران شورای اقامه نماز استان در شیراز، بر لزوم مدیریت مصرف آب در ادارات و دستگاه‌های دولتی تاکید کرد و افزود: ادارات و دستگاه ها می توانند با استفاده از شیرهای پدالی و خودکار در وضوخانه‌ها به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب کمک کنند.

وی ادامه داد: البته استفاده از این تجهیزات در مقایسه با ۶ و هفت دهم میلیارد مکعب مصرف آب استان در تمام حوزه‌ها کمک چندانی به کاهش چشمگیر مصرف آب نمی‌کند اما می‌تواند به عنوان یک اقدام در جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب باشد.

او اظهار کرد: قطعا به دنبال انجام چنین اقداماتی است که می توانیم از کشاورزان هم انتظار داشته باشیم که کاشت سنتی و غرق آبی محصولات را محدود کرده و به سمت استفاده از روش های نوین آبیاری بروند و یا از صنعتگران بخواهیم که با تغییر تکنولوژی و استفاده از فناوری های نوین، مصرف آب را به حداقل برسانند.

استاندار فارس: مصرف بهینه آب در جامعه فرهنگ سازی شود

استاندار فارس گفت: سالانه هزینه بسیاری صرف تامین آب می شود که با توجه به لزوم حفاظت از منابع آبی و پرهیز از اسراف آن که از آموزه‌های دین اسلام نیز هست، ضرورت دارد که بخشی از این هزینه ها صرف فرهنگ سازی مصرف بهینه آب شود.

ایمانیه، از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس خواست که در کمترین زمان ممکن، وضعیت نمازخانه‌های ادارات استان را بررسی کرده تا نسبت به رفع مشکلات و کمبودهای احتمالی اقدام شود.

وی ادامه داد: نمازخانه ها باید هم از نظر فضای فیزیکی و هم از نظر تجهیزات تامین باشند و برای پرسنل و مراجعان به ادارات جذابیت داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha