۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85308089
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

چین: آمریکا، تایوان را به انبار باروت تبدیل کرده است

تهران-ایرنا- وزارت دفاع چین روز پنجشنبه به آمریکا هشدار داد که از مداخله در تایوان و دریای جنوب چین دست بردارد و گفت که فروش تسلیحات آمریکا به تایوان, این جزیره را به انبار باروت تبدیل کرده است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "مورنینگ استار"، وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که حزب حاکم دموکراتیک مترقی تایوان "در حال تبدیل این جزیره به انبار سلاح و باروت است. "

در کمتر از دو ماه دیگر، جزیره تایوان انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد کرد که در آن رای دهندگان میان حزب حاکم که طرفدار تقویت ارتش تایوان و روابط نزدیک با آمریکا است و احزاب مخالفی که خواستار تلاش برای بهبود روابط با چین و کاهش تنش‌ها هستند، یکی را انتخاب خواهند کرد.

سرهنگ وو در یک نشست خبری ماهانه گفت: "امنیت تایوان به توسعه صلح آمیز روابط با چین بستگی دارد نه خرید چند قطعه تسلیحات ساخت آمریکا. "

وی ادامه داد: ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم که به گفته‌های خود عمل کند و گام‌های مشخصی برای عمل به تعهد خود مبنی بر عدم حمایت از استقلال تایوان، توقف تسلیح تایوان و تضعیف منافع اصلی چین بردارد.

به گزارش ایرنا، ‌ دولت چین، تایوان را بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک خود می‌داند و تاکید دارد که براساس سیاست «اصل چین واحد» که آمریکا نیز متعهد به آن شده، این جزیره باید تحت حاکمیت پکن قرار داشته باشد. پکن نسبت به هرگونه دیدار و مذاکره رسمی بین دولت‌های خارجی با تایوان حساس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha