چین: سیاست دفاعی جدید آمریکا به صلح در تنگه تایوان ضربه می‌زند

تهران- ایرنا- سخنگوی چین در امور تایوان در واکنش به اختصاص بودجه نظامی هنگفت آمریکا در سال جدید میلادی اعلام کرد که سیاست دفاعی ۲۰۲۴ آمریکا به صلح در تنگه تایوان ضربه می‌زند.

به گزارش ایرنا از شبکه سی‌جی‌تی‌ان، چن بینهوا سخنگوی «دفتر امور تایوان» امروز چهارشنبه اعلام کرد که برخی افراد در آمریکا می‌گویند امیدوار به صلح و ثبات در تنگه تایوان هستند اما در حقیقت آنها به مسلح کردن تایوان سرعت می‌بخشند و از نیروهای جدایی طلب حمایت می‌کنند.

چن همچنین تاکید کرد که آمریکا رویارویی روابط بین تنگه‌ای را برمی‌انگیزد و به دنبال افزودن هیزم به آتش تنش‌ها است.

به گفته سخنگوی دفتر امور تایوان، دولت پکن از آمریکا می‌خواهد به تعهدات سیاسی خود به چین در قبال مساله تایوان پایبند باشد و اقدامات ملموس در حمایت از به اصطلاح «استقلال تایوان» را کنار بگذارد.

این مقام چینی در واکنش به رویکردهای جدید آمریکا ذیل سیاست دفاعی سال ۲۰۲۴ بمنظور تسلیح تایوان، ادامه داد که واشنگتن همچنین از اجرای مفاد منفی مربوط به تایوان در لایحه سیاست دفاعی خودداری کرده و تسلیح تایوان و مداخله در انتخابات آن را متوقف کند.

چین آمریکا را به دخالت در امور داخلی چین متهم کرده است. در اوایل این ماه، ایالات متحده قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۴ را تصویب کرد. این لایحه حاوی محتوایی است که به اعتقاد چین آسیب جدی به صلح و ثبات در تنگه تایوان وارد می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha