سند مالکیت ۹ هکتار از بستر رودخانه سنگان تهران به نام دولت صادر شد

پردیس - ایرنا - مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: با پیگیری های ویژه همکاران حقوقی این شرکت نسبت به دریافت یک فقره سند مالکیت برای بخشی از بستر رودخانه سنگان به مساحت حدود ۹ هکتار اقدام و به نام دولت صادر شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، وحید مرادی نسب روز یکشنبه در نشست مشترک امور منابع آب تهران و پردیس با اداره ثبت اسناد و املاک زیبادشت اظهار داشت: سند مالکیت برای بخشی از بستر رودخانه سنگان به منظور تثبیت مالکیت و برای اعمال حاکمیت جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک زیبادشت این شهرستان دریافت شد.

وی اظهار داشت: به دلیل واقع شدن این بخش از رودخانه فوق الذکر در محدوده داخل شهر تهران و به منظور پیشگیری از تصرفات غیرمجاز و جلوگیری از سودجویی متصرفان، صدور این سند در حفظ مالکیت بستر رودخانه و جلوگیری از عدم تجاوز به آن دارای اهمیت بالایی است.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس تاکید کرد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر مجاری آب های سطحی اساساً با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه ای تهران) هر گونه سوء استفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد و امور آب در نقش حاکمیتی خود با هر گونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha