۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85484916
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

فیلم / شهید امیر عبداللهیان تربیت شده مکتب حاج قاسم است

پاکدشت - ایرنا - امام جمعه پاکدشت گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور فقید عالم و دانشمند بودند و شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در تراز انقلاب اسلامی و تربیت شده مکتب حاج قاسم سلیمانی بودند .

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار امام جمعه پاکدشت در اجتماع مردم عزادار پاکدشت در سوگ رئیس جمهور شهید و همراهانش ضمن تسلیت به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه حضرت مهدی(عج) و مقام معظم رهبری امام خامنه ای(حفظه الله) و ملت شریف ایران، اظهار داشت: رئیس جمهور شهید خادم ملت، یار و یاور محرومان، اسوه اخلاق، تدین، تقوا، صبر و استقامت، خدمت بی منت، جهادی و مکتبی بود.

فیلم / شهید امیر عبداللهیان تربیت شده مکتب حاج قاسم است

سخنران مراسم گرامیداشت شهدای خدمت مطرح کرد: امام جمعه شهید تبریز حضرت آیت الله آل هاشم امام جمعه مردمی و تراز انقلاب اسلامی، جهادی و پرتلاش و همچنین سردار دیپلماسی شهید امیر عبداللهیان تربیت شده مکتب حاج قاسم و سردار دیپلماسی مقاومت نام گرفته بود و شهادت استاندار جوان، پرتلاش و جهادی آذربایجان شرقی رحمتی ، تیم حفاظتی و کادر پرواز که در این سانحه دل خراش و جانگداز به لقای الهی پیوستند برای ما دردناک بود.

وی در ادامه با اشاره به شهادت هشتمین رییس جمهور در شب شهادت هشتمین امام همام بیان کرد: خادم الرضا در روز ولادت امام رضا کار خود را در دولت آغاز و در شب میلاد حضرت رضا علیه السلام به بالاترین فیض و فوز عظیم شهادت که آرزوی او بود دست پیدا کرد و قطعا مزدی برای مجاهد های خالصانه او جز شهادت تصور نمی شد.

فیلم / شهید امیر عبداللهیان تربیت شده مکتب حاج قاسم است

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: مردم نگران نباشند کشور به کار خودش ادامه می دهد، این کشور امثال امام خمینی (ره)، شهید رجایی و باهنر، شهید بهشتی و یارانش و حاج قاسم سلیمانی علمدار را از دست داده است و این کشور متعلق به امام زمان است ایران کشور امام رضا علیه السلام می باشد و جای نگرانی ندارد و همه ما امیدوار هستیم و یقین داریم با دست عنایت پروردگار با تدابیر حکیمانه و هدایت رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی و هوشیاری و بصیرت ملت ان‌شاءالله در فرصت قانونی پیش رو که کمتر از ۵۰ روز رئیس جمهور جدید انتخابات خواهد شد و کشور به فعالیت های خود و رسیدن به آرمان های مقدس انقلاب ادامه خواهد داد.

فیلم / شهید امیر عبداللهیان تربیت شده مکتب حاج قاسم است

فاضل کارخانه فرماندار پاکدشت نیز در مراسم اجتماع مردم پاکدشت در گرامیداشت یاد و خاطره هشتمین رئیس جمهور ایران اسلامی و یاران شهیدش اظهارداشت: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.» شهادت سیدالشهدای خدمت، خادم الرضا علیه السلام، فدایی ملت و ولایت، رئیس جمهور محبوب، مردمی و مکتبی، حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و جمعی از یاران صدیق ایشان ،قلب‌ های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد و بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌ یابد.

وی افزود: به‌ یاد خواهیم داشت که آن انسان خادم و شایسته ملت، عمر پربرکت خویش را در راه خدمتگزاری به نظام مقدس اسلامی و اعتلای دین و انقلاب سپری کرد و استقامت سید محرومان برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی و الهام‌بخش همه مسئولان و متولیان کشور خواهد بود .

فرماندار پاکدشت در ادامه تصریح کرد: بدون تردید، مشی انقلابی، مردمی وهمچنین فعالیت‌های ماندگار وموثر آن شهید عزیز، تا همیشه تاریخ در اذهان مردم قدرشناس میهنمان باقی خواهد ماند.

فیلم / شهید امیر عبداللهیان تربیت شده مکتب حاج قاسم است

کارخانه در ادامه بیان داشت: این ضایعه تلخ و جانکاه را محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام عظمای ولایت مدظله العالی ،مردم شریف ایران و خانواده مکرم و بازماندگان این عزیزان از دست رفته به ویژه مردم انقلابی شهرستان پاکدشت تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ، غفران واسعه برای رئیس جمهور شهید و دیگر شهیدان والامقام این سانحه مسئلت دارم. امید است روح مطهر این سید بزرگوار و همراهانشان با جد بزرگوارشان حضرت سیدالشهداء و شهدای کربلا محشور گردد.

به گزارش ایرنا، بعدازظهر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

از جمله سرنشینان این بالگرد، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، آیت‌الله «آل هاشم» امام جمعه تبریز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی بودند.

در جریان این حادثه همه سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha