فعالیت‌های غیرمجاز گردشگری زیر ذره بین اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فعالیت های غیرمجاز گردشگری زیر ذره بین این نهاد است، گفت: برخورد با فعالان غیرمجاز در این بهش در دستور کار جدی این اداره‌کل قرار داشته و در این خصوص با کسی تعارف نداریم.

به گزارش ایرنا، مرتضی صفری روز شنبه در نشست هم اندیشی با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: این افراد با فعالیت‌های غیرقانونی، مشکلاتی را برای افراد دارای مجوز ایجاد کرده و از نظر اقتصادی ضربه بزرگی را هم به آنها وارد می‌کنند زیرا هیچگونه مالیات، اجاره و عوارضی پرداخت نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: باید مشکلات موجود در حوزه گردشگری مورد آسیب‌شناسی قرار گرفته و نسبت به رفع آنها اقدام شود تا زمینه لازم برای توسعه و رونق گردشگری در استان فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در کنار فرستادن مسافر به کشورهای همسایه برای جذب گردشگران این کشورها در استان نیز فعال شوند.

وی با بیان اینکه برای انجام کارهای بزرگ باید افکار بزرگ داشت و از نگاه‌های جزیره‌ای و محدود پرهیز کرد، گفت: برای توسعه و رونق گردشگری در استان همه باید دست در دست هم داده و نسبت به معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان تلاش کنیم تا مدت ماندگاری گردشگر در استان هم افزایش یابد.

صفری با اشاره به اینکه هر ساله جشنواره‌ای برای معرفی آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: همچنین دفاتر باید به‌صورت حرفه‌ای فعالیت کرده و از افراد متخصص در این حوزه استفاده کنند.

وی افزود: مسوولان ارشد استان به حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توجه ویژه دارند و باید از این فرصت استفاده و با ارائه ایده‌های جدید برای رونق و توسعه گردشگری اقدامات بزرگی انجام داد.

وی اظهار کرد: تملک مدرسه هدایت و خانه انصاری ارومیه از جمله دستاوردهای مهمی بوده که با مساعدت ویژه استاندار آذربایجان غربی محقق شده است و در این راستا جا دارد از مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل آموزش و پرورش استان قدردانی کرد.

۳۵ میلیارد ریال برای ساماندهی مسجد جامع ارومیه هزینه شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به ساماندهی مسجد جامع ارومیه ادامه داد: تاکنون ۳۵ میلیارد ریال برای ساماندهی این مسجد هزینه شده است.

فعالیت‌های غیرمجاز گردشگری زیر ذره بین اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی است

صفری با بیان اینکه گردشگری به‌عنوان یک صنعت سبز می‌تواند یکی از پیشران‌های توسعه در استان باشد، اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ پروژه سرمایه‌گذاری در سطح استان در حال اجراست که با اتمام آنها یک هزار و ۶۰۰ تخت اقامتی به تعداد تخت‌های استان افزوده می‌شود و نیز ۸۰ طرح مرمتی در سطح استان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا،تسهیل تردد مسافران خارجی از مرز، ارائه تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، ضرورت همکاری اداره‌کل راهداری و پلیس‌راه با دفاتر، ضرورت برگزاری تور آشناسازی برای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تشدید برخوردها با فعالان غیرمجاز گردشگری از جمله مطالبات و خواسته‌های مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در این نشست بود.

در حال حاضر بیش از ۱۲۰ آژانس مسافرتی و گردشگری در آذربایجان غربی فعال است که بیشترین آنها به ارومیه تعلق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha