۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85302076
T T
۴۰ نفر

برچسب‌ها

۲ وضعیت جوی، گیلان را در بر می‌گیرد

۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبر: 85302076
۲ وضعیت جوی، گیلان را در بر می‌گیرد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر ورود ۲ سامانه متفاوت جوی از فردا (یکشنبه) تا اواخر وقت سه‌شنبه هفته جاری به این استان است.

علاءالدین حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزش باد شدید تا خیلی شدید جنوبی از یکشنبه تا عصر دوشنبه هفته جاری در مناطق مختلف گیلان به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات پیش‌بینی شده‌است.

وی افزود: با گذر سامانه یاد شده، از غروب دوشنبه تا اواخر سه‌شنبه هفته جاری وزش باد شمالی در گیلان پیش‌بینی شده که با ناپایداری هوا شاهد بارندگی در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه برای ۲ وضعیت جوی استان هشدار سطح زرد صادر شده‌است، اظهار کرد: با توجه به وزش باد جنوبی که در این فصل از سال غالبا همراه با باد گرم است، ضروریست تا شهروندان از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: رشت با چهار درجه سلسیوس کمترین و ماسال با ۲۳ درجه بیشترین دمای هوای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند ضمن اینکه دمای فعلی رشت نیز ۱۹ درجه سلسیوس و رطوبت ۸۵ درصد است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان اضافه کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب بوده اما فردا با ۱۰ تا ۷۰ سانتیمتر، گاهی نامناسب است.

در زمان حاضر آسمان گیلان صاف و هوا آفتابی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha