۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85293129
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی گیلان برای ۲ وضعیت جوی، هشدار نارنجی صادر کرد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: برای ۲ وضعیت جوی استان شامل؛ جریانات جنوبی و شمالی طی امروز و فردا هشدار سطح نارنجی صادر شده‌است.

علاءالدین حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان، صبح فردا (جمعه) باد گرم شدید یا خیلی شدید و عصر همین روز وزش باد شمالی پیش بینی شده که بر این اساس با شمالی شدن جریانات و فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید تا خیلی شدید مورد انتظار است.

- هشدار سطح نارنجی شدت بیشتری از هشدار سطح زرد دارد و پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. این هشدار جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث افزود: با توجه به هشدار نارنجی و پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد جنوبی ضروری است مردم از روش کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مراتع و رهاکردن آن در طبیعت خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به هشدار نارنجی برای جریانات شمالی و بارندگی در استان باید تا هنگام رانندگی احتیاط لازم صورت گیرد و از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود.

وی با اشاره به مدت شروع بارندگی‌ها در گیلان از عصر فردا (جمعه) تا آخر وقت این روز اظهار کرد: از صبح شنبه با کاهش ابر به تدریج پایداری هوا برای استان پیش بینی شده‌است.

حسینی خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته اسب‌وونی تالش با ۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و آستانه‌اشرفیه با ۲۳ درجه گرمترین مناطق گیلان بوده اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۹ درجه سلیوس و رطوبت ۹۵ درصد است همچنین دمای این شهر طی امروز به ۲۵ درجه خواهد رسید.

وی بیان کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما فردا به تدریج با ارتفاع موج بیش از ۲ متر برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب می‌باشد.

در زمان حاضر هوای مناطق مختلف گیلان آفتابی و گرم است در برخی مناطق به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها وزش باد جنوبی مشاهده می‌شود، پیش از این هواشناسی گیلان برای چهارشنبه تا جمعه هشدار سطح زرد باد جنوبی را صادر کرده‌بود.

وزش باد گرم طی هفته جاری موجب حریق در چهار هزار مترمربع از اراضی جنگلی ارتفاعات ماسال در استان گیلان شده‌بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha