مقام ارمنی: بارها برای مذاکرات صلح با باکو اعلام آمادگی کرده‌ایم

تهران- ایرنا- معاون رئیس پارلمان ارمنستان در واکنش به بیانیه جمهوری آذربایجان برای ادامه روند مذاکرات صلح و برگزاری یک نشست مشترک در این خصوص، تاکید کرد که ایروان بارها برای این مذاکرات اعلام آمادگی کرده‌است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آرمن پرس، هاکوب آرشکیان معاون رئیس پارلمان ارمنستان  در یک نشست خبری گفت: "ایروان بارها آمادگی خود را برای مذاکره با باکو اعلام کرده‌است."

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص درخواست جمهوری آذربایجان از ارمنستان برای انجام مذاکرات صلح گفت: "در ضمن، حتی پیش‌نویس‌های این توافق‌نامه صلح نیز در حال مبادله است."

آرشکیان تاکید کرد که ارمنستان هرگز از شرکت در مذاکراتی که موثر باشند، اجتناب نمی‌کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، باکو به ایروان پیشنهاد داد تا برای ادامه مذاکرات صلح در مرز دو کشور نشستی برگزار شود.

جمهوری آذربایجان در این بیانیه اعلام کرده‌است که آماده گفت‌وگوهای مستقیم دوجانبه با ارمنستان برای دستیابی به توافق صلح در اسرع وقت است.

در بیانیه وزارت امورخارجه این کشور آمده‌است: "معتقدیم که دو کشور باید آینده روابط خود را با هم مشخص سازند و مسئولیت ادامه روند صلح از جمله انتخاب یک مکان مناسب برای این مذاکرات را به عهده بگیرند."

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha