۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85301299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارمنستان: عضو سازمان پیمان امنیت جمعی می‌مانیم

تهران- ایرنا- معاون وزیر امورخاجه ارمنستان در واکنش به گمانه زنی‌ها مبنی بر امکان خروج این کشور از سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) ضمن رد این موضوع، تاکید کرد ایروان عضو این پیمان باقی می‌ماند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبران سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در نشستی که دیروز پنج‌شنبه در میسنک پایتخت بلاروس برگزار شد در مورد مشکلات ضروری امنیت بین الملل و منطقه ای گفت‌وگو کردند؛ نشستی که به دلیل عدم حضور نماینده ارمنستان مورد توجه قرار گرفت.

سیارحی علینیک وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این نشست با اشاره به شرکت نکردن نماینده ارمنستان گفت که در تماسی تلفنی با آرارات میرزویان همتای ارمنی مسائل و سازوکارهای تصویب تصمیمات این نشست را بررسی کرده است.

وی سپس خاطرنشان کرد: «ما توافق کردیم که پس از اجلاس، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی از ایروان بازدید کند و تمام تصمیماتی که در اینجا نهایی شده را به شرکای ارمنی خود منتقل کرده و روی آنها حساب خواهیم کرد تا به ما ملحق شوند».

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه نوشت: اما عدم حضور ارمنستان در این نشست، سبب شده تا گمانه زنی ها در خصوص خروج ایروان از این پیمان بالا بگیرد.

نیکول پاشینیان سال گذشته از سازمان پیمان امنیت جمعی به دلیل امتناع آن از حمایت از ارمنستان در مواجهه با جمهوری آذربایجان انتقاد کرد و گفت که این به وجهه سازمان پیمان امنیت جمعی در ارمنستان و خارج از کشور آسیب زده است.

با این وجود، مناتسکان صفریان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان روز گذشته و اندکی پس از آغاز این نشست به ریاست الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس، تاکید کرد که چنین موضوعی در دستور کار ما قرار ندارد و ایروان به دنبال خروج از پیمان امنیت جمعی نیست.

سازمان پمان امنیت جمعی یک ائتلاف نظامی بین دولتی در منطقه اوراسیا است که در سال ۱۹۹۲ در تاشکند ازبکستان به امضا رسید. امضا کندگان این پیمان ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha