فیلم/نجات و تیمار آهوی گرفتار در کانال آب مغان توسط محیط‌بانان استان اردبیل

اردبیل- ایرنا - یک راس آهو توسط همیاران حیات وحش در شهرستان پارس‌آباد از داخل کانال آب پایاب سد خداآفرین نجات یافت و پس از تیمار و بهبودی کامل در منطقه رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس‌آباد روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: طی تماس تلفنی همیاران محیط زیست مبنی بر افتادن یک راس آهو در کانال آبرسانی پایاب سد خداآفرین در حاشیه منطقه حفاظت شده مغان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل اعزام شدند.

شاهین جهانگیرزاده با تقدیر از تلاش همیاران محیط زیست افزود: همیاران، آهو را از داخل کانال آبرسانی خارج کرده و تحویل ماموران یگان حفاظت محیط زیست دادند.

وی ادامه داد: این آهوی نر بالغ با توجه به خیس شدن و آسیب‌دیدگی جزیی در ناحیه دست و پا، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست تیمار و پس از بهبودی کامل در منطقه رهاسازی شد.

سایت احیای آهو در قشلاق علملو مغان و سایت احیای مرال در منطقه فندقلوی نمین ۲ سایت تکثیر و احیای حیات وحش در استان اردبیل هستند.

مساحت کل منطقه حفاظت شده مغان ۳۵ هزار هکتار است که ۳۷ هکتار آن سایت احیا و تکثیر آهو بوده و فنس‌کشی شده و نصف سایت در محدوه جغرافیایی شهرستان پارس‌آباد و نصف دیگر آن در محدوه جغرافیایی شهرستان بیله‌سوار قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha