بیش از ۴۰۰ نفر بر اثر تصادف در آذربایجان‌غربی جان خود را از دست داده اند

ارومیه- ایرنا- فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به روند نامناسب تصادفات جاده ای و شهری در استان، گفت: بیش از ۴۰۰ نفر از ابتدای امسال بر اثر سوانح رانندگی در استان جان خود را از دست داده اند که باید با فرهنگسازی در خصوص رانندگی صحیح، از تداوم این روند جلوگیری کرد.

سردار رحیم جهانبخش روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: اجرای کامل قوانین راهنمایی و رانندگی مهمترین مولفه در کاهش حوادث جاده ای است که البته این روزها کمتر شاهد رعایت این موارد از سوی برخی از رانندگان هستیم که موجب بروز حوادث دلخراش می شوند.

وی اضافه کرد: مهمترین رکن در فرهنگسازی برای کاهش تصادفات و به تبع آن، تلفات جاده ای، اصحاب رسانه هستند که امیدواریم با راه اندازی پویش های رسانه ای- مردمی مرتبط با ارتقای فرهنگ رانندگی، زمینه ساز کاهش سوانح به ویژه در جاده ها باشند.

وی اظهار کرد: میزان تصادفات فوتی آذربایجان غربی در هفت ماه نخست امسال مطلوب نبود و نسبت به سال گذشته افزایش داشت که امیدواریم با همراهی همگان، این وضعیت کنترل شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه شهروندان باید اصول ایمنی را در موقع رانندگی و عبور از خیابان در داخل شهر و به ویژه معابر کمربندی شهرها رعایت کنند، ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد فوتی های درون شهری در استان طی سال جاری را عابران پیاده تشکیل می دهند که این روند باید تغییر یابد.

سردار جهانبخش گفت: پلیس با افزایش ۴۸ درصدی برخورد و اعمال قانون با رانندگان متخلف، تمام توان خود را برای کاهش تصادفات به کار بسته ولی همچنان شاهد تصادفات فوتی در محورهای درون و برون شهری هستیم.

وی افزود: امسال بیش از هشت هزار خودرو متخلف را در آذربایجان غربی توقیف کرده ایم که این طرح با حمایت قضایی همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: خودروهای شوتی و بدون پلاک، برای بار اول ۱۵ روز توقیف شده و در صورت تکرار توقیف یک ماهه اعمال می شود یا بر اساس مفاد قانونی، خودرو مصادره خواهند شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در بخش دیگری در خصوص کشفیات مواد مخدر در استان اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۹۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۳۸ شبکه قاچاق در استان متلاشی شده است.

سردار جهانبخش با اشاره به رشد جرایم در حوزه فضای مجازی ادامه داد: بیشترین جرایم این بخش در استان مرتبط با موضوعات مالی است و ۷۰۰ نفر در این حوزه دستگیر شده است.

وی گفت: از نظر نرخ وقوع جرایم در حوزه سرقت، آذربایجان غربی در رتبه آخر کشوری قرار دارد که این امر با تلاش همه ماموران انتظامی و همراهی دیگر بخش ها به دست آمده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha