فرمانده انتظامی: حدود ۶۰۰ فوتی در تصادفات برای آذربایجان‌غربی زیاد است

ارومیه - ایرنا - فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار ۵۸۷ فوتی سوانح رانندگی در سال گذشته گفت: این رقم برای این استان بسیار زیاد است و کاهش آن، نیازمند همراهی و مشارکت مردم، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رحیم جهانبخش روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این آمار مربوط به تصادفات رانندگی در مسیرهای درون و برون شهری است که کاهش این آمار در سال جاری از اولویت‌های پلیس است.

وی یادآور شد: از جمله دیگر اولویت‌های امسال، مبارزه با مواد مخدر، جرایم دیگری نظیر سرقت است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه اکثر سرقت‌ها در آذربایجان‌غربی سرقت خُرد و توسط معتادان انجام می‌شود، اظهار کرد: در این استان بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰‌ سارق دستگیر شدند که ۶۷ درصد آنها معتاد بودند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این تعداد بیش از یک سوم، برای اولین بار دست به سرقت می‌زدند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه ۲۳۵ میلیارد تومان اموال از این سارقان کشف و ۲۶۲ شبکه سرقت متلاشی شده است، اضافه کرد: در این شبکه‌ها بیش از ۹۰ نفر مالخر بودند که مغازه آنان پلمب شده است.

وی گفت: ساماندهی اصناف به ویژه در برخی‌ حوزه‌ها در دستور کار جدی امسال فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی قرار دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در خصوص جرایم جنایی در استان، از کاهش قتل خبر داد و تاکید کرد: شکستن هیمنه اراذل و اوباش در دستور کار جدی قرار دارد و بر اساس قانون به کارگیری سلاح با آنان برخورد می‌کنیم.

سردار جهانبخش در پاسخ به سوالی در خصوص وقوع قتل در دره شهدا گفت: هیچ‌ قتلی در این منطقه نداشتیم ولی عده‌ای از درگیری در آن منطقه برای منظورهای خود در دعوای قومیتی استفاده کرده‌اند البته یک دعوایی هم وجود داشت که رفع شد.

وی ادامه داد: خط قرمز ما در استان، امنیت و آرامش مردم است و هرکسی که بخواهد آن را خدشه دار کند پلیس با قدرت با آنها برخورد می‌کند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه برخی‌ها برچسب خشن بودن به مردم می‌زنند، افزود: این امر درست نیست چون براساس آمارها از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ما ۱۰ نفر در طول سال مرتکب نزاع شده‌اند که یک صدم درصد است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی یادآور شد: ما در حوزه ایجاد نشاط، شادابی و امید در کشور به کمک رسانه‌ها نیاز داریم.

به گفته وی، در ایام عید و تعطیلات نوروز امسال ۲۱‌ درصد افزایش ورود مسافر به استان را داشتیم ولی سرقت از مسافر نداشتیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha