بانوان ستون اصلی جامعه متعالی اسلامی هستند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به آیات و روایاتی درخصوص جایگاه رفیع و محترم زنان در دین مبین اسلام گفت: بانوان ستون‌های اصلی جامعه متعالی اسلامی هستند و به همین علت، هدف اصلی دشمنان نیز این قشر بوده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام منصور امامی روز یکشنبه در همایش پیام آوران عاشورا در ارومیه افزود: زن، ستون انسانیت است و اگر این ستون فرو بریزد، انسانیت نیز نابود می شود و به همین دلیل است که شیطان سرمایه گذاری کرده تا این ستون را از بین ببرد.

وی اظهار کرد: خداوند متعال اوج هنر را در خلقت زن به کار برده و زنان به خاطر لطافتی که دروجود آنهاست، به خدا نزدیکتر هستند.

وی ادامه داد: در دنیای امروز و در هیچکدام از مکاتب بشری، آن گونه که اسلام به زن جایگاه و منزلت بخشیده، منزلتی برای بانوان قائل نیستند و این امر، متعالی بودن تعالیم اسلامی را نشان می دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نگاه اسلام به زن، بی نظیر و مثال زدنی است چنان که پیامبر اسلام به پاس احترام به مقام زن در برابر دختر خود بلند می شود و بر دستانش بوسه می زند و نشان می دهد که زن در اسلام صاحب عزت و منزلت است.

حجت الاسلام امامی گفت: جامعه بدون زن محل تولد صهیونیست ها و کودک کش ها می شود و به عبارتی، جامعه بدون زن جامعه ای خشن است.

وی افزود: نظام سرمایه داری زن را به عنوان کالا مطرح می کند و زن را به آرامی می کشد و با چهره بزک کرده ازبین می برد که این نگاه، از نظر دین مبین اسلام مطرود و حرام است.

بانوان ستون اصلی جامعه متعالی اسلامی هستند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی هم دراین همایش گفت: بانوان یکی از گنجینه های کشف نشده دوران دفاع مقدس هستند و نقش آنها در دوران دفاع مقدس مثال زدنی و قابل تحسین بوده است.

نیّر الهامی ادامه داد: تاثیری که خانواده شهدا در تمدن سازی دارند، انکار ناپذیر است و این مهم که با مدیریت بانوان شکل گرفته، باید به جوانان و نسل آینده منتقل و تبیین شود.

وی با اشاره به تاثیر جهاد تبیین و بیان خاطرات شهدا اضافه کرد: دراین خصوص خانواده شهدا و مسوولان هر دو وظیفه دارند به این امر پرداخته و جامعه و جوانان را با خاطرات و راه آنها آشنا سازند.

وی افزود: مدرسه و دانشگاه مکان مهمی برای بیان این خاطرات و انتقال آن به دانش آموزان و دانشجویان است و بدون شک تاثیر مثبتی به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با تبریک روز پرستار اظهار کرد: قدر تمامی پرستاران که در عرصه سلامت زحمت می کشند، را باید بدانیم و بر زحمات آنها ارج نهیم.

بانوان ستون اصلی جامعه متعالی اسلامی هستند

همچنین دراین مراسم از خواهران شهدا، پرستاران و امدادگران با اهدای لوح و هدیه، تجلیل و قدردانی شد.

اجرای سرود و برگزاری مسابقه بین دانش آموزان حاضر از دیگر بخش های این همایش بود.

بانوان ستون اصلی جامعه متعالی اسلامی هستندر

به گزارش ایرنا، روز بیست و هشتم آبان‌ماه مصادف است با پنجم جمادی الاول، روز میلاد مبارک حضرت زینب کبری(س) که در تقویم کشورمان «روز پرستار» نام گرفته است.

دلیل نامگذاری این روز فرخنده به نام «روز پرستار»، فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌هایی است که بزرگ پرستار صحرای کربلا برای مراقبت از بیماران و کودکان کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha