۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85295889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنجش سلامت و ارزیابی تحصیلی نوآموزان کردستانی آغاز شد

سنندج- ایرنا- سنجش سلامت و ارزیابی تحصیلی نوآموزان کردستانی در ۲۰ پایگاه در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان آغاز شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز دوشنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش است و اولیا می توانند تا اواخر بهمن ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

طالب محمدی افزود: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال، تعرفه عشایر و افاغنه رایگان و تعرفه دانش آموزان بی بضاعت هم رایگان (از طریق شناسایی کد ملی واتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) است.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۴ هزار نوآموز چهار و پنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش ارزیابی شوند.

دبیر اجرایی ستاد سنجش کردستان ادامه داد: استفاده از مراکز مشکلات ویژه یادگیری به عنوان پایگاه سنجش، بهره‌گیری از نیروهای توانمند مراکز اس ال دی، تغییر نوع و درجه پایگاه‌ها و اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید است.

محمدی هدف از اجرای این برنامه را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها ونقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی تمام کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب و جای‌دهی درست آنان اعلام کرد.

وی ادامه داد: این اطلاعات و خصوصیات با هدف برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب متناسب با توانمندی و نیازهای نوآموزان، جای‌دهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور، بهره‌برداری‌های مدیریتی و مداخلات بهنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش و پرورش قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha