نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: بیش از ۸۰ ملیت در اربعین حضور پیدا کردند

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بیش از ۸۰ ملیت در مراسم امسال اربعین در عراق حضور پیدا کنند که در بین آنان برادران و خواهران اهل سنت، مسیحیان پروتستان و پیروان سایر مذاهب نیز وجود داشتند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نبوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: امروزه مراسم اربعین حسینی در عراق به یک حرکت جماهیری تبدیل شده است که آغازگر این حرکت حضرت زینب (س) بود و ان شاء الله زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: اربعین، بزرگترین اجتماع بشری در عصر حاضر است که ۲۲ میلیون انسان در کشوری که تحت ستم صدام و تحت غارت آمریکا بوده حضور پیدا می کنند و به زیارت بارگاه منور امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) می شتابند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: این اجتماع بشری و حرکت تمدنی، هدیه حضرت زینب (س) است که پیام های زیادی دارد اما از آنجا که شاخصه مهم آن حضرت "مدیریت انقلابی و جهادی" و نگاه به آینده بود همچنین نقش اجتماعی آن حضرت نیز قابل بحث است به طوری که ایشان "جهاد تبیین" کردند.

وی ایمان و تقوا، ثبات قدم، وفاداری، امانتداری، دانش و هوشمندی، شجاعت و تدبیر و دفاع از ارزشهای اسلامی را از دیگر ویژگی های حضرت زینب (س) برشمرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha