نقش ائمه جمعه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار است

شهرری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: یکی از نکات مدنظر و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که نقش شما روحانیون و ائمه جمعه در این مقوله اثرگذار است.

به گزارش ایرنا از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایثار شهرستان‌های استان تهران، عباسعلی رضایی روز پنجشنبه در اولین گردهمایی ائمه جمعه موقت شهرستان‌های استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طلاب و روحانی در دوران انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: این روزها دنیا شاهد یک جنایت وحشتناک است که به دست اسرائیل خبیث و حامیان مستکبر آن رقم می‌خورد و دفن کودکان مظلوم و معصوم غزه در بیمارستان دل هر انسان آزاده‌ای را بدرد می‌آورد.

وی افزود: محکوم کردن جنایات غزه و اعلام انزجار در جای خود لازم است، اما صهیونیست‌ها بدانند که اگر رهبر معظم انقلاب اجازه جهاد دهند آماده‌ایم تا همراه با سایر جهادگران جبهه مقاومت، حق صهیونیست‌های کودک کش را کف دستشان بگذاریم.

این مسئول با اشاره به نقل قول مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب «سفینة البحار» از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه در قیامت خون های شهداء با مُرکّب علماء سنجیده می شود، ادامه داد: طبق روایات اسلامی قیامت مصداق «مِدادُ العُلَمَاءِ عَلَی دِمَاءِ الشُّهَدَاءِ» است یعنی اینکه خون های شهداء با مُرکّب علماء سنجیده می شود و امروز اگر از فضیلت علما قافل شویم دچار خسران شدیم.

رضایی تأکید کرد: شما دارای پایگاه مردمی هستید و به قولی مشعل‌داران حرکت جهاد تبیین هستید و لازم است که در تبیین سیره شهدا و ایثارگران در راستای اصول و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تلاش کنید.
بر اساس این گزارش پیش از سخنان مدیرکل، حجت الاسلام فتاحی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران در سخنانی کوتاه با ادای احترام به مقام شامخ شهدا و ایثارگران و ابراز خرسندی از حضور در جمع خادمان خاندان شهدا و ایثارگران، از تلاش و مساعی مجموعه بنیاد استان شهرستان‌های استان تهران در میزبانی این نشست قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha