ایجاد نوآوری و جذابیت از عوامل موثر در ترویج کتابخوانی است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد انگیزه، نوآوری و جذابیت از عوامل موثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است که باید با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی چهارشنبه شب در مراسم محوری بزرگداشت هفته کتاب که همراه با اختتامیه نمایشگاه کتاب در دانشگاه بیرجند برگزار شد افزود: تاکنون جذابیت‌های لازم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی آن طور که باید ایجاد نشده است لذا مجموعه فرهنگی استان باید با هم‌پوشانی این جذابیت را ایجاد و تقویت کند.

وی بر لزوم حمایت از نویسندگان و اهل قلم متعهد در استان تاکید کرد و گفت: امروز فضای مجازی بر فرهنگ کتاب و کتابخوانی سایه افکنده لذا ایجاد تنوع، نوآوری و جذابیت در فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه بسیار مهم و ضروری است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اعتبارات خوبی برای توسعه کتابخانه‌های استان اختصاص یافته است ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم برای مطالعه گروهی و انفرادی در بخش‌های آموزشی، علمی و فرهنگی لازم است.

وی گفت: برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی، معرفی بهترین کتاب‌ها در این هفته و اِعمال سیاست‌های تشویقی برای کتابخوانی می‌تواند باعث افزایش کتابخوانی در جامعه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاره به شعار امسال هفته کتاب با عنوان «آینده خواندنی است» گفت: در سال جاری با همت دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید کاغذ در کشور به مرز خودکفایی رسیده و همه کتاب‌های درسی کشور با کاغذ داخلی چاپ شده است.

ایجاد نوآوری و جذابیت از عوامل موثر در ترویج کتابخوانی است

علی فرخنده با بیان اینکه تقویت حوزه نشر یکی از دستور کارهای سند تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: در این سند بر توسعه کمی و کیفی نشر، حمایت از ناشران، افزایش سرانه مطالعه، ترویج کتابخوانی و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید شده است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این سند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده یا در دست اقدام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: نگاه کلی در حوزه کتاب توجه به کیفیت آنهاست و موضوعات مرتبط با سیره شهدا اهمیت خاصی دارد که بتازگی کتاب «هنر مردان خدا» به قلم نویسنده هم‌استانی رونمایی شد.

وی افزود: امسال نگارش ۶٠ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در دستور کار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قرار دارد.

فرخنده اظهار کرد: همچنین اعتبارات جذب شده از دور دوم سفر رئیس جمهور برای کتابخانه‌های استان قابل توجه است و تصویب ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های کتابخانه‌ای و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه بیانگر نگاه ویژه دولت به حوزه مطالعه و کتابخوانی است.

ایجاد نوآوری و جذابیت از عوامل موثر در ترویج کتابخوانی است

مراسم محوری بزرگداشت هفته کتاب از سری برنامه‌های سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» به منظور تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این مراسم از نماهنگ «یار مهربان» به سفارش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و تهیه شده در کانون فرهنگی مسجد حضرت صدیقه طاهره (س) بیرجند رونمایی شد.

همچنین جمعی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل شدند.

اولین نمایشگاه بزرگ کتاب با عنوان "کتابی در انتظار توست، آن را پیدا کن" ۲۲ آبان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

برنامه‌های سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌ و سوم آبان آغاز شد و تا سی‌ام این ماه در سراسر کشور ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha