مردمی‌سازی کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی در اولویت است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مردمی‌سازی برنامه‌های ایثار و شهادت به ویژه دومین کنگره ۲ هزار شهید استان در اولویت است و باید با ورود به قالب‌های جدید و مخاطب پسند، نسل جوان را با این فرهنگ آشنا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی ستاد اجرایی کنگره ملی ۲ هزار شهید استان افزود: اگرچه قالب‌های گذشته برگزاری یادواره و کنگره شهدا هم ضروری است اما تغییرات جدید و نو الزامی بوده لذا مردمی‌سازی کنگره‌های شهدا اهمیت دارد و دستگاه‌های اجرایی در حوزه پشتیبانی و هدایتگری فعال باشند.

وی همایش نشان ارادت را نمونه‌ای از یک اقدام مردمی و اثربخش دانست و تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های حوزوی، دانشگاهی و هنری می‌توان در این حوزه استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: انتظار است کارگروه‌ها به شکل منظم براساس زمان بندی برگزار شود تا با فعال شدن کمیته‌های تخصصی موضوعات مربوط به کنگره بررسی شود.

وی گفت: استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه اساتید و اقدامات هنری مورد انتظار است و از ابتکارات قشر جوان به شکل هنرمندانه باید بهره بگیریم.

قناعت افزود: جذب مخاطب باید مهمترین هدف از برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌ها باشد تا بتوان همه قشرها به خصوص نسل جوان را پای کار انقلاب و نظام نگه داشت.

وی بیان کرد: از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی باید برای برگزاری کنگره شهدا بهره گرفت و فرصت‌های کلان کشور مثل فیلم فاخر و دیگر مسایل نباید مورد غفلت قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توجه به خروجی کنگره ۲ هزار شهید استان گفت: نقاط قوت و ضعف کنگره‌های پیشین در استان و دیگر استان‌ها بررسی شود تا اثر ماندگاری را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شهدا نیازی به کنگره ندارند بلکه جامعه به شهید محتاج است ادامه داد: به گفته علامه طباطبایی شهید ناظر بر همه اعمال، کردار و نیات ماست لذا باید به طور اساسی به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پرداخته شود.

قناعت یادآور شد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری شهادت مرگ تاجرانه است که سعادت ابدی را برای فرد رقم می‌زند پس باید یادواره‌ها از قالب اداری خارج شود و همه افراد خدمت در این راستا را وظیفه دینی، ملی و شرعی خود بدانند.

وی با اشاره به وجود انواع قومیت‌ها در ایران گفت: با این وجود اغلب مردم ایران دوستدار اهل بیت (ع) هستند لذا باید راهی در مسیر شهدا برداریم و تمرکز اقدامات فرهنگی بر قشر جوان باش اگرچه اثرات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در شهدای مدافع حرم که بیشتر از جوانان هستند، شاهد بوده‌ایم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: به منظور پاسداشت شهدا، کنگره ملی برای هر استان تکلیف شده که دومین کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی سال ۱۴۰۴ باید برگزار شود و از ۲ سال قبل اقداماتی شروع شده است.

سردار محمدرضا مهدوی افزود: مصاحبه با خانواده‌های شهدا، رزمندگان، آثار به جا مانده، وضعیت خانواده شهدا و تشکیل کارگروه‌ها از اقداماتی بوده که تاکنون انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین کنگره ۲ هزار شهید استان به صورت ملی چند سال قبل برگزار شد و در سطح کشور زبانزد است ادامه داد: برای دومین کنگره نیز ۹ کارگروه پیش بینی شده که زیرمجموعه آن کمیته‌های اجرایی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: کارگروه اقشار، فرهنگی و هنری، زیرساخت و خدمات جهادی، پشتیبانی، ایثارگران، امنیت و رزمایش، رسانه، مالی و نیروهای مسلح از جمله کارگروه‌های دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری در موضوع کنگره و یادواره‌های شهدا افزود: ایجاد زمینه مناسب برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه بسیجی و ارایه الگوهای ارزشی و دست یافتنی به جامعه نیز باید مد نظر قرار گیرد.

سردار مهدوی ایجاد فضای فرهنگی مبتنی بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای مصون سازی جامعه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، گسترش روحیه انقلابی‌گری، ولایتمداری، جهاد و استکبارستیزی در جامعه را از اهداف کنگره ۲ هزار شهید استان برشمرد و گفت: مردمی شدن برنامه‌های کنگره مورد تاکید است و باید همه کمیته‌ها از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه از هر قشری شهید شاخص داریم که در جامعه شناخته شده نیستند ادامه داد: باید در این کنگره بیش از گذشته به معرفی این شهدا پرداخته شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه فیلمنامه‌ای با محوریت شهید رجبعلی آهنی تهیه شده که نیازمند پشتیبانی است گفت: کیفیت کتاب‌هایی که برای این کنگره منتشر می‌شود نیز مد نظر است که در سطح ملی بتوان ارایه کرد.

نخستین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی سال ۱۳۹۷ برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha