۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2103
کد خبر: 85291848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده جنبش حماس در ایران: غزه نیازمند کمک‌های بشردوستانه است

تهران بزرگ - ایرنا - نماینده جنبش حماس در ایران از ابتکار شهردار تهران برای فعال کردن ظرفیت دیپلماسی شهری در پشتیبانی از مردم بی‌پناه فلسطین قدردانی کرد و گفت: غزه نیازمند کمک‌های بشردوستانه است.

به گزارش ایرنا، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران روز پنجشنبه در همایش فصلی مدیران شهری پایتخت به علیرضا زاکانی بابت دستاوردهای شهرداری تهران در سفر به چین برای توسعه زیرساخت‌های شهری ویژه شهروندان پایتخت جمهوری اسلامی ایران، تبریک گفت.

وی در ادامه با اشاره به ۳۹مین روز نبرد مقاومت علیه صهیونیست‌ها در غزه، اضافه کرد: رژیم اسراییل با کودک‌کشی تأسیس شد بعد از ۷۴ سال جنایت اما طوفان الاقصی ماهیت واقعی صهیونیست‌ها را برای دنیا آشکار کرد.

نماینده حماس با یادآوری قتل‌عام مردم توفیقات نمایان مقاومت در عملیات هفت اکتبر، ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد دلار خسارت به تاسیسات زیرساختی این رژیم وارد شده است.

خالد قدومی با تأکید بر اینکه برنامه صهیونیست‌ها کوچاندن ساکنان غزه به دیگر کشورهای همسایه است، افزود: این جنایتکاران، قائل به حق حیات برای مردم فلسطین نیستند و اوباش و اراذل صهیونیست کاری جز تعرض به مقدسات ادیان آسمانی نمی‌دانند.

وی با بیان آنکه بیش از هفت هزار نفر از شهروندان فلسطین هم‌اکنون دربند رژیم صهیونیستی گرفتار شده‌اند، اظهار کرد: این افراد بیشتر از اقشار فرهیخته جامعه شامل دکتر، مهندس، شهردار و نماینده مجلس هستند.

نماینده حماس در تهران یادآور شد: پس از طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ماهیت منطقه عوض شده، اشغالگری باید به پایان برسد اابته سازمان‌های بین‌المللی به فکر مردم آسیب‌دیده فلسطین نیستند.

خالد قدومی به برگزاری همایش سران عرب و مسلمان در ریاض اشاره کرد و گفت: این باعث تأسف است که حتی کشورهای عربی توان امدادرسانی و بازگشایی گذرگاه رفح را نداشتند.

وی افزود: بیش از ۱۱ هزار شهید تاکنون تقدیم مقاومت شده که حدود ۷۰ درصد از این تعداد، زن و بچه و افراد سالخورده غیرنظامی هستند.

نماینده جنبش حماس اضافه کرد: بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی در قطاع غزه تخریب شده، ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز آسیب‌های جدی دیده است ضمن اینکه ۳۲ هزار تُن مواد منفجره بر سر مردم بی‌پناه غزه ریخته شده است.

خالد قدومی به جنایت‌های دَدمنشانه صهیونیست‌ها علیه مراکز درمانی غزه نیز اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۲۵۵ مدرسه در غزه زیر بمباران اسراییلی‌ها تخریب شده، صهیونیست‌ها همچنین ۵۱ خبرنگار را به شهادت رسانده‌اند، ۷۲ مسجد و سه کلیسا را نیز با خاک یکسان کردند.

وی اوضاع انسانی را در غزه بحرانی توصیف کرد و یادآور شد: این اوضاع مفتضح رسوایی اخلاقی صهیونیست‌ها است. البته نتانیاهو درگیر بحران سیاسی هم هستند.

نماینده جنبش حماس در ایران تداوم‌ جنایت‌ها در قطاع غزه را در راستای منافع شخصی رهبران صهیونیست دانست و گفت: امروز جوانان فلسطینی قهرمانانه با لباس غیرنظامی در حال شکار تانک‌های اسراییلی هستند و حدود ۲۲۰ تانک مرکاوا را منهدم کرده‌اند.

همایش فصلی مدیران شهرداری تهران روز پنجشنبه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران در محل سالن‌ همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha