۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۹
کد خبر: 85402945
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

نماینده حماس در ایران: جنگ غزه کربلای قرن حاضر است

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۹
کد خبر: 85402945
نماینده حماس در ایران: جنگ غزه کربلای قرن حاضر است

مشهد- ایرنا - نماینده جنبش حماس در ایران گفت: باید موضوع فلسطین را برای جهانیان تبیین کنیم، کربلای امروز و جنگ حق و باطل اینک در غزه است امروز جنگ غزه کربلای قرن کنونی است.

به گزارش ایرنا، خالد قدومی پنجشنبه شب در همایش گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاطمیون در مشهد افزود: 30 هزار شهید فلسطینی در جنایات اسراییل در غزه به شهادت رسیدند که حدود ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند که اسرائیل به عمد آنها را به شهادت رسانده است.

وی ادامه داد: ۶۵ درصد منازل غزه تخریب شده است و بیش از یک میلیون نفر کوچانده شده‌اند این مردم هم اینک از آب و غذا محروم هستند و علف و غذای حیوانات می‌خورند که بیماری‌های متعددی به دنبال دارد.

نماینده جنبش حماس در ایران اظهار کرد: روزانه باید بر اساس نظر سازمان ملل هزار کامیون وارد غزه شود اما هم اکنون به دلیل بازرسی‌هایی که - باید ۶۰ کیلومتر دورتر از مرز رفح با مصر- توسط اسرائیل انجام شود فقط ۲۰۰ کامیون وارد غزه می‌شود.

وی گفت: چرا برخی کشورهای غیر مسلمان و غیر عرب مانند بولیوی و آفریقای جنوبی که عرب و مسلمان هم نیستند برای مواجهه با اسرائیل و دفاع ازاین مردم مظلوم وارد عرصه شدند اما برخی حاکمان عرب نیامدند. اینها به این دلیل است که این حاکمان صدای مردم خود نیستند.

قدومی با بیان اینکه مردم غزه از مقدسات اسلام دفاع می‌کنند، افزود: تاریخ آموزش می‌دهد بدون قربانی به جایی نمی‌رسیم.

وی گفت: امروز جنگ بین حق و باطل است. در فلسطین برای نابودی اسرائیل راه و آینده مشترک داریم و خیلی دور نیست که نماز پیروزی و فتح را در مسجد الاقصی بخوانیم.

همایش گرامیداشت شهدای فاطمیون با حضور فرمانده سپاه قدس در برج سپید مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha