۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85289434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشترین پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات زنجان مربوط به صادر نکردن فاکتور است

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: بیشترین تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در نیمه نخست امسال مربوط به صادر نکردن فاکتور با ۴۶۳ مورد بوده است.

رضا مظفری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت، ۳۰۷ مورد پرونده ارائه نکردن فاکتور خرید بررسی و مختومه شده است.

مظفری با بیان اینکه صادر نکردن فاکتور یکی از مسائل حقوقی است که بسیاری از افراد با جزئیات آن آشنا نیستند و به همین سبب در اغلب اوقات نمی‌توانند از حق خود دفاع کنند، افزود: فاکتورها از اسناد مهم در خرید و فروش محسوب می‌شوند و حاوی اطلاعات کاربردی‌ هستند که در آینده به آن نیاز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه صدور فاکتور در هرگونه خریدی از ضروریات محسوب می‌شود، اضافه کرد: یک فاکتور شامل بخش‌های متعددی است که اطلاعات طرفین قرارداد را در خود جای‌ داده است همچنین مبلغ رد و بدل شده را نیز دارد.

مظفری با توصیه به مردم برای پیگیری پرونده‌های تعزیراتی، گفت: عموم مردم می‌توانند هر گونه تخلف در حوزه سلامت و یا موضوع گرانی کالا را از طریق شماره تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی کنند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ۴۸ پرونده مربوط به عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته در تعزیرات زنجان، گفت: فروش کالاهای تاریخ‌ مصرف گذشته در حکم تقلب محسوب می‌شود و مرتکب، به جریمه مقرر در این ماده محکوم خواهد شد چنانکه کالا یا خدمات عرضه شده بنا بر نظر کارشناسی غیرقابل مصرف باشد، جریمه و خسارت بر مبنای قیمت عرضه شده محاسبه می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ادامه داد: در همین راستا تعزیرات حکومتی بازرسی‌های مستمری به صورت گشت سیار مشترک و مستقل انجام داده است و با متخلفان در این حوزه برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha