۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85289243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت هیل از ایستادن آمریکا روی لبه پرتگاه جنگ

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85289243
روایت هیل از ایستادن آمریکا روی لبه پرتگاه جنگ

تهران- ایرنا- تارنمای "هیل" در یک گزارش تصریح کرد که با تداوم حملات به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، آمریکا بر روی لبه پرتگاه جنگ قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این تارنمای تحلیلی آمریکایی در این گزارش نوشت: با اینکه حملات به مواضع آمریکا باعث وارد آمدن تلفات و خسارات جدی به دارایی‌های آمریکا شده، اما کارشناسان انتظار تغییر در موضع دولت جو بایدن به شکل عمده‌ را ندارند.

براساس این گزارش، درحال حاضر تبادل آتش در خاورمیانه ده‌ها نیروی آمریکایی را زخمی کرده و چشم انداز پیش روی دولت بایدن در این منطقه از جهان را خطرناک‌تر می‌کند.

جاناتان لرد، مدیر برنامه امنیت خاورمیانه در مرکز «امنیت آمریکایی نوین» در این خصوص گفت: "مطمئن هستم یک امیدواری (در دولت) وجود دارد به اینکه این حملات آمریکا تاثیر بازدارنده داشته باشد اگرچه تاکنون بطور مشخص این تاثیر را نداشته است. یعنی تردید دارم از اینکه آنها (تاثیر بازدارنده) داشته باشند زیرا گروه‌هایی که این حملات را علیه منافع آمریکا انجام می‌دهند در تلاشند تا آمریکا را به یک جنگ بزرگتر بکشانند. نیت آنها در انجام این حملات چیزی جز هدف قراردادن نیروهای آمریکایی در این نقطه از جهان نیست."

این تارنما با ابراز تردید از اینکه حملات هوایی آمریکا برای دفاع از خود مانع گروه‌های شبه‌نظامی شود، افزود:" چون نیروهای آمریکایی از زمان حمله در روز چهارشنبه دست کم ۶ بار توسط این نیروها در عراق و سوریه هدف قرار گرفتند. با این وجود خطر یک حمله وحشتناک تر علیه منافع آمریکا در منطقه همچنان به قوت خود باقی است."

این رسانه آمریکایی نوشت: گروه‌های شبه‌نظامی به وارد کردن خسارات بزرگ به نیروهای آمریکایی نزدیک شده‌اند. رویترز روز پنجشنبه گزارش داد که صبح روز ۲۶ اکتبر، یک پهپاد که به پایگاه هوایی آمریکا در اربیل عراق پرتاب شد، با عبور از دفاع هوایی پایگاه، به پادگانی که سربازان آمریکایی در آن مستقر بودند، برخورد کرد.

جاناتان لرد ابراز عقیده کرد: به لحاظ تاریخی، خط قرمزی که واکنش آمریکا را بر می انگیزد چیزی جز کشته شدن و یا زخمی شدن جدی نیروها یا پرسنل آمریکایی نیست. مشخصا این موضوع یک دوراهی را برای رئیس جمهوری آمریکا ایجاد می‌کند زیرا هیچ کس نمی‌خواهد بنشیند و منتظر این حملات باشد تا در نهایت پیش از پاسخگویی جان یک آمریکایی دیگر نیز گرفته شود.

مارک کانسین مشاور ارشد برنامه امنیت بین‌المللی در مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی نیز چنین عنوان کرد: اگرچه آمریکا بطور مشخص خواهان تشدید این شرایط نیست، اما خطرات چنین نتیجه‌ای هیچگاه از بین نمی رود.

کانسین به هیل گفت: "اگر یک حمله بزرگ در عراق یا سوریه - جاییکه شما یک پایگاه دارید - انجام گیرد چندین تلفات جدی خواهید داشت. اگر آنها یک موشک شلیک کرده و یک کشتی آمریکایی را هدف قرار دهند، در این مرحله فکر نکنم آمریکا مجبور به دخالت نباشد، چون دیگر لزومی به عدم تلافی احساس نمی شود."

حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نیروی آمریکایی در سراسر عراق و سوریه مستقر هستند. واشنگتن مدعی است که حضور آنها برای کمک به یک ماموریت برای جلوگیری از ظهور دوباره داعش در منطقه است.

تارنمای هیل مدعی شد: بایدن تاکنون یک رویکرد محتاطانه را در پاسخ به حملات علیه نیروهای آمریکایی اتخاذ کرده و به دنبال جلوگیری از ایفای نقش گسترده‌تر آمریکا در جنگ رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا همچنین هفته گذشته آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه خود را به عراق اعزام کرد تا مقامات ارشد این کشور را برای متوقف کردن گروه‌های مقاومت تحت فشار قرار دهد. اما این تلاش‌ها تا کنون برای نیل به نتایج مطلوب ناکام مانده است.

جاناتان لرد ابراز داشت: ترس و نگرانی از گسترش جنگ حماس- اسرائیل و تبدیل آن به یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر بسیار واقعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha