۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85284851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدیران کنترل کیفی سربازان خط مقدم کیفیت هستند

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبر: 85284851
مدیران کنترل کیفی سربازان خط مقدم کیفیت هستند

زنجان - ایرنا - نایب رییس جامعه مدیران کنترل کیفیت کشور گفت: مدیران کنترل کیفی سربازان خط مقدم کیفیت هستند و باید ارزش و جایگاه واقعی کار آنها در حوزه بهره وری و ارتقای کیفی تولیدات بیشتر به جامعه معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا مینویی روز چهارشنبه در همایش مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی و خدماتی استان زنجان، افزود: مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی آنگونه که باید و شاید به جایگاه واقعی خود در جامعه نرسیده اند.

وی افزود: این گروه از حداقل های معیشتی برخوردارند که بی توجهی به این موضوع علاوه بر بروز مشکلاتی برای آنها موجب اتلاف انرژی و کاهش بهره وری می شود.

این مسوول ادامه داد: حقوق پایین مدیران کنترل کیفیت از جمله معضلات کنونی این صنف است به طوری که فعالان این حوزه ناچارند برای امرار معاش در مشاغل دیگری کار کنند.

رئیس انجمن مدیران کنترل کیفیت استان زنجان با تاکید بر بهره گیری از توانمندی و تجربه مدیران کنترل کیفی، ‌ افزود: هم افزایی و حرکت در یک خط مشی می تواند به پیشبرد امور کمک کند درحالیکه دستگاه های متولی همکاری ندارند و همین مساله در برخی موارد موجب موازی کاری می شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان نیز در این همایش با بیان اینکه مدیران کنترل کیفیت باید در خط تولید حضور مستمری داشته باشند، گفت: قانون می گوید در صورت نبود مدیر کنترل کیفی باید جانشین او حضور داشته باشد.

مهدی قهرمانی افزود: شرکت در دوره های آموزشی، لازمه ارتقای فعالیت های مدیران کیفی بوده و تسلط به استاندارد تخصصی نیز امری مهم است که این موضوع در واحدهای تولیدی استان نمود عینی دارد.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد، برنامه های متعددی را در این زمینه مورد توجه قرار داده است، اضافه کرد: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده های بسته بندی شده از جمله آنهاست.

این مسوول ادامه داد: بر این مبنا بسته بندی و وزن کشی محصولات در واحدهای تولیدی و بازار رصد می شود و با موارد انحراف نیز به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ هزار آزمون کنترل کیفی در استان انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: با انجام این کار، میزان کم فروشی از ۳۵ به ۱۵ درصد در سطح واحدهای تولیدی استان رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز در این همایش، گفت: تا زمانی که روح توجه به استاندارد و کیفیت کالاها در واحدهای تولیدی وجود نداشته باشد، واحد تولیدی به موفقیت نمی رسد.

صمد یوسفی اصل با بیان اینکه باید فرهنگ استاندارد بیش از گذشته در مجموعه های تولیدی استان ترویج شود، اظهار داشت:روش های کنترل کیفی را باید از کنترل نیروهای انسانی به سمت روش های فناورانه حرکت داد.

این مسوول خاطر نشان کرد: مدیران کنترل کیفی در نگاه مدیران، مجموعه ای تاثیر گذار هستند و باید جایگاه و ارزش آنها به جامعه معرفی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha