بیمه، حداکثر مساعدت را با خانواده‌ آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی لنگرود داشته باشد

رشت - ایرنا -رئیس کل دادگستری استان گیلان با دعوت از مسئولان شرکت بیمه دانا در استان و شعبه لنگرود دستور داد: حداکثر مساعدت در کمترین زمان به خانواده‌های آسیب دیدگان آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود صورت گیرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در این نشست که با مسئولان بیمه دانا در استان و همچنین مسئولان شعبه لنگرود انجام شد تاکید کرد: با توجه به اینکه کمپ لنگرود مسئولیت خود را در قبال حوادث نزد شرکت بیمه دانا بیمه کرده بود، همه افراد حادثه دیده تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی نبوده بلکه تعداد اندکی از پذیرش شدگان و کارکنان پوشش بیمه ای داشتند لذا این شرکت موظف است حداکثر تعهدات بیمه ای را در اسرع وقت در حق خانواده متوفیان انجام دهد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی نیز از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای حمایت از خانواده های این آسیب دیدگان استفاده می کند و از سوی دیگر با مسببان و متخلفان در این حادثه برخورد سریع و قاطع قانونی صورت خواهد گرفت و نتیجه اقدامات به اطلاع شهروندان نیز خواهد رسید.

رییس کل دادگستری استان گیلان در ادامه بیان کرد: کار شناسایی اجساد حادثه دیدگان آتش سوزی کمپ لنگرود طی مدت ۴۸ ساعت انجام شد و با به کارگیری تمامی امکانات در پزشکی قانونی علیرغم سختی کار در این حوزه، طی این زمان اجساد این حادثه توسط متخصصان پزشکی قانونی به طور کامل ازطریق انجام آزمایشات ژنتیکی و احراز هویت، شناسایی شد.

رئیس شورای قضایی گیلان خاطرنشان کرد: با دستور قضایی در تحویل اجساد به خانواده ها دستورات لازم صادر شده و تاکنون ۲۹ نفر از اجساد به خانواده ها بازگردانده شده و بدون هیچ مشکلی مراسم تشییع و تدفین آنها به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین شناسایی چهار نفر دیگر نیز با پیگیری های لازم در حال انجام است که خانواده ها با مراجعه به مراجع ذی صلاح نسبت به شناسایی و تدفین آنها می‌توانند اقدام کنند.

حادثه آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود به ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح رخ داد که منجر به جان باختن ۳۲ نفر و مصدومیت ۱۷ نفر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha