۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85284995
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

قرار نظارت قضایی برای مدیرکل‌ بهزیستی گیلان صادر شد

رشت - ایرنا - رئیس کل دادگستری گیلان از صدور قرار نظارت قضایی برای مدیرکل بهزیستی استان به لحاظ کوتاهی در انجام وظیفه و عدم نظارت بر کمپ ها در حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود : مراتب به سازمان بهزیستی هم اعلام شد.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌های مربوطه، مرجع صدور مجوز و نظارت بر کمپ‌ها بهزیستی استان است، بیان کرد: از لحظه وقوع حادثه، بررسی های دقیق توسط همکاران دادسرای مرکز استان انجام و مشخص شد بهزیستی وظایف نظارتی و اداری خود را در این خصوص انجام نداده که منجر به وقوع این فاجعه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا مدیر کل بهزیستی و کارکنان مرتبط تحت پیگیرد قانونی قرار گرفتند و تحقیق توسط همکاران قضایی آغاز و با توجه به اتهامات منتسبه ضمن تفهیم اتهام وصدور قرار تامین کیفری برای نامبرده قرار نظارت قضایی صادر شد که وی به صدور این قرار اعتراض کرد.

 وی عنوان کرد: پرونده وی به شعبه ۱۰۷ دادگاه کیفری ۲ رشت ارجاع و اعتراض نامبرده رسیدگی و  این قرار نظارت قضایی تایید و مراتب به سازمان بهزیستی اعلام شد.

حجت اسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی با تمام کسانی در راستای حفظ حقوق عامه و کرامت انسانی کوتاهی کرده و جان و مال مردم را به مخاطره می‌اندازند در چارچوب قانون برخورد می‌کند، افزود: همه مدیران و مسئولان استانی باید در انجام وظایف قانونی خود هوشیار بوده و پاسخگوی تمامی اقدامات زیرمجموعه‌هایشان باشند.

حوالی ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح روز جمعه بروز آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود واقع در شرق گیلان منجر به فوت ۳۲ نفر و مصدومیت ۱۷ نفر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha