۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85283339
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کیفیت هوای اصفهان برای عموم مردم ناسالم است

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبر: 85283339
کیفیت هوای اصفهان برای عموم مردم ناسالم است

اصفهان - ایرنا - کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در صبح سه‌شنبه در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار گرفت.

کارشناس مسوول آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این زمینه اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز سه‌شنبه با ۱۵۳ (AQI) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار گرفت.

محمود مزارع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز میانگین شاخص کیفی سه ساعت منتهی به هشت صبح نیز ۱۵۹ (AQI) است.

وی خاطرنشان کرد: در چهار روز متوالی، هوای ناسالم در اصفهان داشتیم بطوریکه سه روز اخیر شاخص کیفی هوا ناسالم برای گروه های حساس بود و امروز هم ناسالم برای عموم مردم است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفی هوای اصفهان در روزهای اخیر در مرز بین آلوده برای گروه های حساس و عموم مردم قرار داشت.

مطابق با اطلاعات جدول کیفی هوای کلانشهر اصفهان منتشر شده در پایگاه اینترنتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، «زینبیه»، «کِردآباد» و «احمدآباد» با شاخص کیفی هوا به ترتیب ۱۶۹، ۱۶۸ و ۱۶۷ (AQI) آلوده‌ترین نقاط شهر اصفهان در روز سه‌شنبه هستند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ (AQI) هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز دیروز با صدور اطلاعیه‌ای از پایداری جو، غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا تا روز شنبه هفته آینده در مناطق مرکزی و صنعتی استان و کلانشهر اصفهان خبر داد.

این وضعیت برای اصفهان، لنجان، صنعتی اصفهان، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان(زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نجف‌آباد و ورزنه فعال خواهد بود.

بر اساس این گزارش، احتمال کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی در روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha