رویکرد دور دوم سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری فرهنگی است

شهرکرد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مهمترین رویکرد دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استان در کنار پرداختن به پروژه‌های عمرانی توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین میرزایی شامگاه یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به اعلام آمادگی این استان برای میزبانی از رییس جمهور و هیات دولت قرار شد دستگاه‌های اجرایی پیشنهادهای خود را در خصوص ارتقای موضوعات فرهنگی و اجتماعی پیشنهاد دهند.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود در کنار تصویب طرح‌های عمرانی طرح‌های فرهنگی و اجتماعی مفیدی نیز در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری به تصویب برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار می‌رود اتفاق‌های خوبی در سفر دوم رییس جمهور به استان در بخش فرهنگی برای این استان رقم بخورد.

استعدادهای برتر دانش‌آموزان نباید بی نتیجه بماند

حسین میرزایی اضافه کرد: با وجود گام‌های برداشته شده در خصوص عدالت آموزشی اما همچنان استعدادهای برتری در مناطق مختلف وجود دارد که نباید اجازه داد این استعدادها بدون استفاده بماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هیچ دستورالعلملی برای شناسایی و ساماندهی استعدادهای برتر در مناطق محروم و دورافتاده وجود ندارد اما ما مسوولان می‌توانیم با اندیشیدن راهکارهای اساسی فکری منطقی برای ساماندهی این دانش‌آموزان انجام داد.

وی بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به آحاد جامعه است تاکید کرد: این سرزمین دارای استعدادهای زیادی در مناطق مختلف به خصوص دورافتاده و محروم است که شناسایی این توانمندی‌ها و زمینه سازی برای تبدیل آن‌ها به افرادی تاثیرگذار برای نظام اسلامی ضروری است.

توجه به آموزش و پرورش راهکاری مهم برای مقابله با آسیب‌ها

به گفته حسین میرزایی تنها راه مصون بودن جامعه از آسیب‌های اجتماعی توجه به آموزش و پرورش است و در این ارتباط این نهاد باید در تخصیص اعتبارات، منابع و امکانات به عنوان اولویت نخست به شمار رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر به آموزش و پرورش توجه شود بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی حل می‌شود.

وی از اداره کل آموزش و پرورش به دلیل تعریف برنامه‌های موثر و ایجاد فرصت‌های برابر در خصوص توزیع امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای رسیدن به عدالت آموزشی تقدیر کرد.

ضرورت ترویج فرهنگ نماز در مدرسه

حسین میرزایی ترویج، بسط، توسعه و نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان تاثیر مثبتی بر سایر امور دارد.

وی یادآور شد: پرداختن به مساله نماز در آموزش و پرورش باید در صدر باشد و معلمان باید تلاش کنند دانش آموزان را با تدبیری خاص به نماز علاقمند کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از مدرسه‌ها از داشتن نماز جماعت محروم هستند تاکید کرد: راه‌اندازی نمازخانه‌های استاندارد و در بهترین مکان مدرسه و استفاده از همکارانی که دارای قابلیت و استعداد هستند به عنوان نماز جماعی ضروری است.

حسین میرزایی با اشار به طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) گفت: با توجه به اهمیت اجرای این طرح همه دستگاه‌های اجرایی با هدف هرچه بهتر برگزار کردن طرح نماد همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

وجود یک هزار و ۷۲ نمازخانه مستقل

مدیرکل آموزش وپرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر یک هزار و ۷۲ نمازخانه مستقل در مدرسه‌های این استان وجود دارد.

افشین امیریان افزود: در زمان حاضر پنج هزار و ۲۵۰ مترمربع فرش سجاده‌ای نیاز است که باید تامین شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر سه باب نمازخانه به مساحت ۳۴۰ مترمربع شامل ۲ باب در شهرستان بن به مساحت ۲۴۰ مترمربع و یک باب نماز خانه در بخش لاران از توابع شهرستان شهرکرد به مساحت یکصد مترمربع در دست احداث است.

امیریان گفت: همچنین در زمان حاحضر یک هزار و ۹۷ ائمه جماعت فرهنگی، ۱۰۱ ائمه جماعت فرهنگی (روحانی)، ۱۱۴ ائمه جماعت روحانی، ۳۲۱ ائمه جماعت طرح امین و ۲۰ ائمه جماعت معتمد محل در اقامه نماز با آموزش و پرورش همکاری دارند.

وی در خصوص طرح نظام مراقت اجتماعی دانش آموزان (نماد) گفت: این طرح از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است که برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش آموزان اجرا می‌شود.

امیریان برضرورت همگرایی و هم افزایی در خصوص اجرای طرح نماد تاکید کرد.

توجه به شهرک منظریه و فجر لردگان در دور دوم سفر رییس جمهور

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری گفت: شهرک منظریه، شهرک فجر لردگان و بروجن با مشکل کمبود فضای آموزشی روبرو هستند و برطرف کردن این مشکل باید از جمله موارد مطرح در دور دوم سفر رییس جمهور به این استان باشد.

ایرج کریمی افزوود: به تازگی اعتباری برای تعمیر پشت بام‌ مدارسه‌های چهار محال و بختیاری در نظر گرفته شده است که تلاش می‌شود تا پایان آبان براساس استعلام گرفته شده از مدارس کار ایزوگام سقف مدارس انجام شود.

وی در خصوص مدارس کانکسی گفت: در زمان حاضر از ۱۹مدارس کانکسی موجود ۱٠ فضا در حال اجر و ۹ مدرسه دیگر نیز به دلیل نبود زمین بدون معارض کار احداث آن‌ها انجام نشده است.

کریمی گفت: همچنین ۲۸ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌ها اعتبار در نظر گرفته شده که با هماهنگی معاونت آموزش متوسطه این تجهیزات خریداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha