آیت‌الله علم‌الهدی: زیارت باید محور تمام برنامه‌های فرهنگی مشهد باشد

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشهد شهری متعلق به امام رضا (ع) است، لذا تمامی برنامه‌های فرهنگی در این شهر مقدس بایستی با محوریت زیارت تهیه، تدوین و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز یکشنبه در آیین تجلیل و تقدیر از خدمتگزاران میزبانی زائران ایام پایانی ماه صفر با عنوان "شکرانه خدمت" افزود: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، بایستی تمامی برنامه ها به ویژه برنامه های فرهنگی و گردشگری، خدمات شهری، مدیریتی، امنیتی و اقتصادی با هویت امام رضا(ع) باشد.

امام جمعه مشهد بیان داشت: واژه های «گردشگر و شهروند» در مشهد الرضا معنایی ندارد، چرا که مشهد شهری زیارتی است نه گردشگری و ساکنان آن شهروند نیستند بلکه مجاور محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: بنابراین ساکنان مشهد و شهرستان های اطراف مجاور و خدمتگزاران زائران امام هشتم هستند و سایر افرادی که از استان‌های دیگر به این شهر می‌آیند زائر محسوب می ‌شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی: زیارت باید محور تمام برنامه‌های فرهنگی مشهد باشد

آیت الله علم الهدی گفت: مشهد شهر گردشگری نیست بلکه شهر زیارتی است، تمامی افرادی که از کشورهای خارجی نیز به این شهر می‌آیند گردشگر نیستند بلکه زائر به شمار می‌روند که به قصد زیارت به این شهر مقدس آمده‌اند.

وی بیان داشت: افرادی که به دنبال توسعه گردشگری از طریق سرمایه‌گذاری در شهر مشهد مقدس هستند، کارشان با محوریت حرم باشد زیرا این شهر متعلق به امام هشتم(ع) است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: همچنین سرمایه‌گذاری‌ها در مشهدالرضا (ع) بایستی با محوریت زیارت صورت گیرد و باید این مهم در دستور کار سرمایه گذارن باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی: زیارت باید محور تمام برنامه‌های فرهنگی مشهد باشد

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری، مدیر کل حج و زیارت استان و برخی از مدیران استانی و عوامل اجرایی شهر مشهد و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

عنوان برنامه به شکرانه خدمت در دعوتنامه «تقدیر از خبرنگاران، مدیران و عوامل اجرایی دهه پایانی صفر» بود که عصر دیروز از طریق پیامک به خبرنگاران اعلام شده بود اما در این آیین فقط از تعدادی از مدیران و عوامل اجرایی به جز خبرنگاران تقدیر شد.

آیت‌الله علم‌الهدی: زیارت باید محور تمام برنامه‌های فرهنگی مشهد باشد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha