۴۳ ایستگاه سلامت ویژه زائران دهه پایانی صفر در مشهد برپا شد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۳ ایستگاه سلامت به منظور خدمت‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی و عزاداران حسینی در اربعین‌حسینی و دهه پایانی ماه صفر در محورهای منتهی به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی برپا شده است.

دکتر سید جواد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه‌های سلامت تا ۲۵ شهریورماه، آخر صفر در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس شامل «ملک آباد، سرخس، کلات، فریمان و قوچان» تا حرم مطهر رضوی دایر خواهند بود.

وی ادامه داد: بیش از هزار و ۲۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی در قالب مراقبین سلامت، پزشک و پرستار در سه شیفت کاری در این ایستگاههای سلامت فعالیت دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زمان فعالیت ایستگاه‌های سلامت تا ۲۱ شهریور از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ شب و از ۲۱ شهریور تا پایان ماه صفر در سه شیفت کاری و به صورت شبانه روزی خواهد بود.

فعالیت ۵۰۹ بازرس بهداشت محیط

حسینی ادامه داد: در این ایام ۵۰۹ بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و محل های اسکان زائران را بر عهده خواهند داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: از این تعداد بازرس، ۲۳۲ نفر در مشهد و ۲۷۷ نفر در شهرستانهای تابعه این دانشگاه، مسئولیت مراقبت بر سلامت آب و غذا و محل اسکان زائران را برعهده دارند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موارد نظارتی، تامین آب شرب سالم برای زائران است که کارشناسان با توجه به احتمال شیوع بیماری منتقله از آب و غذا بر کیفیت آب و استفاده از یخ‌های بهداشتی نظارت دارند.

۴۳ ایستگاه سلامت ویژه زائران دهه پایانی صفر در مشهد برپا شد

۲ ایستگاه سلامت در مسیر برگزاری اجتماع جاماندگان اربعین

رییس مرکز بهداشت منطقه ثامن مشهد گفت: ۲ ایستگاه سلامت در روز اربعین حسینی برای خدمت‌رسانی به مجاوران و زائران رضوی در مسیر برگزاری اجتماع جاماندگان اربعین در مشهد برپا شده است.

دکتر فریدرضا صحی‌زاده با بیان این که اجتماع جاماندگان اربعین، پانزدهم شهریور ماه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب همزمان با اربعین حسینی در حال برگزاری است، افزود: در این روز بیش از ۳۰ نفر از خادمان حوزه سلامت برای خدمت‌رسانی زائران رضوی و عزاداران حسینی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: این خادمان حوزه سلامت در این روز در حوزه‌های سلامت محیط و کار، نظارت بر محل‌های طبخ، توزیع و عرضه نذورات، کنترل قندخون و فشارخون، خدمات پزشکی و پرستاری، مشاوره تغذیه و غیره خدمات‌رسانی می‌کنند.

رییس مرکز بهداشت منطقه ثامن مشهد بیان داشت: به مناسبت اربعین حسینی در تمامی مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، کنترل‌ها و نظارت‌های بهداشتی انجام می شود و بیشتر تمرکز ما در مسیر میدان ۱۵ خرداد به سمت میدان بیت‌المقدس که محل برگزاری اجتماع جاماندگان اربعین خواهد بود.

وی افزود: داشتن تهویه مناسب در محل‌های اسکان، برگزاری مراسم و مکانهای تهیه، طبخ و توزیع غذای عزاداران حسینی، بسته‌بندی و توزیع بهداشتی غذاها و نوشیدنی‌ها در مسیر برگزاری اجتماع جاماندگان اربعین و نیز در تمامی محل‌های برگزاری مراسم‌های عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) مورد تاکید است.

صحی زاده گفت: از تمامی خدمتگزاران مردم در موکب‌های فعال در مسیر برگزاری اجتماع جاماندگان اربعین و نیز حاضران در این اجتماع عظیم می‌خواهیم که تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند تا مشکلی برای هیچ یک از زائران و مجاوران به‌ وجود نیاید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha