۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85279152
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

محور «دالکی - کنارتخته» ۱۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: در محور « دالکی- کنارتخته » سالانه میانگین ۳۵ نفر در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند که هفت هزار میلیارد ریال برای تعرض و حذف نقاط حادثه خیز این مسیر ۲۸ کیلومتری اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « احمد محمدی‌زاده » روز جمعه در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: با اجرا این طرح طول محور با کاهش ۱۰ کیلومتر به ۱۸ کیلومتر کاهش یافته و محور بزرگراهی «بوشهر- شیراز » در محدوده استان بوشهر به اتمام می‌‎رسد.

وی بیان کرد: مطالعات « آزاد راه بوشهر-شیراز » نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان بوشهر اکنون توسط مشاور در حال انجام است.

استاندار بوشهر افزود: وقتی هنوز «بزرگراه بوشهر- شیراز »تمام نشده مطالبه احداث آزادراه نیز مورد توجه مسئولان ارشد کشور قرار نمی‌گرفت اما با عملیاتی شدن قطعه‌‎های پایانی این بزرگراه شرایطی فراهم شد تا آزاده راه محور یاد شده نیز عملیاتی شود که در این زمینه استان‌های بوشهر و فارس با جدیت طرح را دنبال کردند تا موافقت نامه احداث آن صادر شود.

محمدی زاده ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان فارس ، افتتاح « آزادراه شیراز- اصفهان » فرصت غنیمت شمرده شد تا مسئولان استان های بوشهر و شیراز درخواست کنند این محور آزادراهی به خلیج فارس متصل و دریاهای کشورهای به یکدیگر اتصال پیدا کنند.

وی گفت: بعد از بیان اهمیت این طرح آزادراهی رئیس جمهور موافقت خود را برای احداث «آزادراه بوشهر-شیراز» اعلام کرد.

استاندار بوشهر در ارتباط با «سد دالکی» نیز اظهار کرد: در آغاز دولت سیزدهم با ۲۱ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و به ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی ظرف ۱۸ ماه رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این طرح انتظار است خبرنگاران از طرح سد دالکی بازدید میدانی داشته و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی آن قرار گیرند.

محمدی زاده در ارتباط با ته لنجی نیز عنوان کرد: قانون ساماندهی واردات «کالای ته لنجی» در مجلس تایید شده و شورای نگهبان به آن ایراداتی داشته که باید برطرف شود.

محمدی زاده با اشاره به صدور مجوز سفر نخست لنج‌های تجاری در سال جاری، اظهار کرد: پیگیری برای دریافت مجوز دوم سفر لنج‌ها نیز در حال انجام است .

استاندار بوشهر در ارتباط با وضعیت تیم‌های فوتبال ایرانجوان و شاهین بوشهر نیز اظهار کرد: تلاش برای یافتن حامی مالی مناسب برای این‌ تیم‌ها در حال انجام است که تا زمان تحقق این مهم سعی داریم از محل ظرفیت‌های موجود به تیم‌های «ایرانجوان» و « شاهین بوشهر »نیز کمک شود.

وی همچنین در ارتباط با ساخت شهرهای ساحلی نیز اظهار کرد: ۸۰ درصد شهرهای مهم دنیا در کنار دریا واقع است که این مهم به واسطه وجود ظرفیت‌های زیاد در کنار دریا است.

محمدی زاده ادامه داد: براساس سیاست‌های کلی نظام بخشی از جمعیت کشور به حاشیه ساحل انتقال می شود که این مهم با ساخت ۲۰ شهر جدید در سواحل خلیج فارس و دریای عمان محقق شود.

وی گفت: سهم استان بوشهر نیز چهار شهر است که باید پس از مطالعات زمینه عملیاتی شدن آن محقق خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha