۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85278794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبارات استان بوشهر جذب شد

۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶
کد خبر: 85278794
۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبارات استان بوشهر جذب شد

بوشهر _ ایرنا_ استاندار بوشهر گفت: ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سال ۱۴۰۱ در موعد مقرر که پایان شهریورماه امسال بود جذب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این اعتبارات در اسفندماه سال گذشته به استان ها از جمله بوشهر ابلاغ شده بود.

وی افزود: با بسیج ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استان، ۹۹.۹ درصد از کل منابع عمرانی استان جذب شد، این در حالی بود که برخی از استان ها تا پنج هزار میلیارد ریال اعتبار آنها برگشت خورده بود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: تا پیش از این دولت یکی از محرومیت های جدی این استان، کمبود شدید تخت ها و تجهیزات بیمارستانی بود.

محمدی زاده ادامه داد: در حالی که به ازا هر یک هزار نفر ۱.۷ تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد این وضعیت در استان بوشهر به ازا هر یکهزار نفر، ۱.۲ تخت بود که در این دولت برای جبران این کمبود و رسیدن به شرایط مطلوب، عملیات اجرای افزایش ۶۱۰ تخت بیمارستانی آغاز شده و یا در مسیر آغاز شدن قرار دارد.

وی عنوان کرد: از این شمار تخت، عملیات اجرایی ۴۰۰ تخت بیمارستان مادر و کودک به عنوان جایگزین بیمارستان فاطمه زهرا(ع) قدیم، ۱۸۰ تخت به بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان و ۵۶ تخت خواب برای بیمارستان بیماران خاص در حال اجرا است و ۲۰۰ تخت برای بیمارستان کنگان مجوز گرفته شده است.

محمدی زاده گفت: اگر نگران ماندن پزشکان متخصص در استان هستیم باید مراکز درمانی خصوصی ساز در استان احداث شود که عملیات اجرایی یک بیمارستان خصوصی آغاز شده و به زودی دو بیمارستان خصوصی دیگر نیز ساخته می شود.

استاندار بوشهر گفت: در بیمارستان شهید گنجی برازجان اورژانس بسیار کوچکی وجود داشت که در این مرکز ۶۰ تخت در بخش اورژانس در حال اضافه شدن است.

وی ادامه داد: وضعیت تجهیزات پزشکی استان بوشهر در شرایط مطلوبی قرار ندارد که با پیگیری انجام شده از ۸۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال مصوبه سفر دوم دولت سیزدهم به این استان، در شورای برنامه ریزی استان مصوب شد که فرمانداران استان اقدام به تامین تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی و بیمارستان ها کنند.

استاندار بوشهر عنوان کرد: از ۸۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال مصوبات سفر دوم دولت به استان بوشهر، ۵۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تعهد نفت و مابقی تعهد سازمان برنامه و بودجه است.

وی گفت: فقط بوشهر و خوزستان و بخشی نیز کهگیلویه و بویراحمد از منابع وزارت نفت در حوزه مسئولیت های اجتماعی در کشور سهم دارند.

محمدی زاده یادآور شد: طی ۱۰ سال گذشته، سهم ۵۰ درصدی استخدام بوشهری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان یک مصوبه دولت های پیشین رها شده بود که با پیگیری های انجام شده در این دولت فقط چهار آزمون استخدام صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر برگزار شده است.

وی ادامه داد: در آزمونی که در آخر شهریورماه امسال در بوشهر برگزار شد، همه سهمیه استخدامی مجتمع گازی پارس جنوبی برای استان بوشهر گرفته شد و سهم ۸۵۷ درصدی آن به صورت تمام و کمال به استان اختصاص یافت.

استاندار بوشهر یادآور شد: همچنین شرکت های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مکلف شدند تا نیازهای خود را از ظرفیت تولیدی استان تامین کنند که از این موارد تامین خرما است که تا پیش از این از سایر استان ها تامین می شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: طرح‌های آزادراه بوشهر-شیراز ۶ هزار میلیارد ریال، جاده ساحلی بزرگراه بوشهر-دیر ۶ هزار میلیارد اعتبار ، ۶ هزار میلیارد ریال برای باند دوم بوشهر- گناوه و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به تعریض جاده تنگ ارم – پل نمازگاه اختصاص یافته است.

استاندار بوشهر گفت: همچنین برای محور ریز- دژگاه یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیز برای طرح ‎های عسلویه اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: ۶ هزار میلیارد ریال برای احداث بیمارستان کنگان اخصاص یافته است که امسال عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی شهرستان‌های دشتی و تنگستان و به همین میزان اعتبار نیز برای دشتستان اختصاص یافته است.

محمدی زاده یادآور شد: قول داده بودیم که استان بوشهر کارگاه عمرانی شود و این مهم با تلاش‌هایی انجام شده است و چنانچه کسی به این ادعا تردید دارد می تواند با بازدید میدانی از طرح های در دست اجرا، صحت سنجی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha