۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85275788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش چارچوب هماهنگی احزاب شیعه عراق به تحرکات برای بستن سفارت آمریکا

بغداد - ایرنا - «علی الفتلاوی» از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی احزاب شیعه عراق موضع این ائتلاف در مورد درخواست ها برای بستن سفارت آمریکا در بغداد را بیان کرد و از وزارت امور خارجه این کشور خواست نسبت به محدود کردن فعالیت های غیر دیپلماتیک «آلینا رومانُسکی» سفیر آمریکا در عراق اقدام کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری صوت العراق، « علی الفتلاوی» اظهار داشت : ائتلاف چارچوب هماهنگی با آمریکا به عنوان نیروهای اشغالگر نظامی ملاحظات و برخوردهای متعارضی دارد اما مخالف ماموریت هیچ هیات دیپلماتیک اعم از آمریکایی یا کشورهای اروپایی و جهان عرب و غیره نیست به ویژه اینکه روابط سیاسی، اقتصادی و غیره با همه کشورهای جهان لازم است.

وی افزود: چارچوب هماهنگی به شدت با حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق مخالف است و به هر طریقی که بتواند تلاش می کند تا این نیروها را از تمام مناطق عراق خارج کند اما این به معنای بستن سفارت آمریکا نیست بنابر این ائتلاف چارچوب هماهنگی طرفدار تعطیلی هیچ یک از نمایندگی‌های دیپلماتیک آمریکایی یا دیگر کشورها نیست.

این عضو ائتلاف چارچوب هماهنگی احزاب شیعه عراق ادامه داد: دولت عراق از طریق وزارت امور خارجه باید محدودیت هایی را برای کار و تحرکات «الینا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد تعیین کند زیرا نمی توان پذیرفت که این سفیر در امور داخلی عراق دخالت کند و دستی بالا و نامحدود در امور داخلی کشور ما داشته باشد.

وی افزود: حتی موضوع دخالت سفیر آمریکا به شوراهای قبیله ای عراق نیز رسیده است بنابر این باید در قبال تحرکات سفیر آمریکا در عراق که پروژه هایی را هدایت می کند که در خدمت عراق نیستند، موضع قاطعی اتخاذ کرد.

پیشتر روز جمعه ۲۷ اکتبر( پنجم آبان)، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر از دولت و مجلس عراق خواست تا در حمایت از مردم فلسطین و غزه اقدامات لازم را درخصوص بستن سفارت آمریکا در عراق انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha