ظرفیت‌های تولید خرما و انار خاوران در توسعه گردشگری فارس بکار گرفته شود

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به ظرفیت های تولید انار و خرما در شهر خاوران استفاده از این ظرفیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: برگزاری رویدادهای گردشگری گامی موثر و مثبت در جهت تحقق عملی برنامه‌های اقتصاد گردشگری و جذب سرمایه گذار است.

محمد فرخ زاده، در جشنواره انار و خرمای شهر خاوران افزود: شهرستان خفر و شهر خاوران مرکز فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری پاک است و باید زمینه را برای استفاده سرمایه گذاران این ظرفیت ها و فرصت ها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: این شهر با داشتن دو محصول ثروت آفرین مرکز فرصت‌های سرمایه گذاری و گردشگری پاک است و ضرورت دارد که در کنار تولید این دو محصول، صنایع تبدیلی نیز راه اندازی شود.

او اظهار کرد: به رغم وجود ۲۰ هزار هکتار نخلستان در این شهرستان تنها دو کارگاه بسته بندی محصول خرما وجود داشته و صنایع پایین دستی فرآوری محصولات دیگر خرما در این منطقه راه اندازی نشده است.

فرخ زاده گفت: این یک فرصت ویژه برای سرمایه‌گذاری و راه اندازی کارگاه های کوچک تولید محصولاتی از جمله شربت‌های ارگانیک، حلوا، کلوچه، نان‌های شیرین محلی، شیره و شربت و نوشیدنی های متنوع است. فرخ زاده افزود: انجام این سرمایه گذاری در حوزه محصولات انارستان‌ها و باغات مرکبات نیز امکان پذیر است.

همچنین با حضور معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، نخستین بوم گردی رسمی این شهرستان به نام بوم گردی بابا امیر نیز به بهره برداری رسید و علاوه بر این سه بوم گردی دیگر نیز در مرحله اخذ مجوز است.

جشنواره انار و خرمای خاوران فارس هر ساله به همت مردم این شهر و با هدف جذب گردشگر، رونق اقتصاد محلی و احیای سنت‌های قدیمی و انتقال آن به نسل جدید در تفرجگاه شیخ احمدی این شهر برگزار می‌شود.

خاوران شهری که در نیمه جنوبی استان فارس، در ۱۱۵ کیلومتری جنوب شیراز و ۶۰ کیلومتری شمال غرب جهرم واقع شده و از توابع شهرستان خفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha