۳۰ هزار فضای آموزشی تخریبی تا پایان برنامه هفتم نوسازی و تجهیز می‌شود

شهرکرد- ایرنا-معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به روند نوسازی مدارس گفت: ۳۰ هزار فضای آموزشی تخریبی تا پایان برنامه هفتم نوسازی و تجهیز می‌شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خانمحمدی روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: هم‌اکنون ۱۰۰ هزار کلاس درس فرسوده در کشور وجود دارد که نیاز به بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی دارد.

وی با اشاره به اینکه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در برخی مناطق آموزشی استان به صورت نقطه‌ای کمبود فضای آموزشی وجود دارد.

خانمحمدی به دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان اشاره کرد و گفت: در سالجاری ۴۰ فضای آموزشی با ۱۲۰ کلاس درس بهره‌برداری شد و برای تجهیز هنرستان‌ها نیز تجهیزات خریداری شده است و به‌زودی به صورت کاروان‌های آموزشی به مناطق آموزشی استان ارسال خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: بیشترین چالش در برخی مناطق به خصوص مناطق مهاجر پذیر، مهاجرت از مناطق دیگر به این مناطق است که این مساله برای نظام آموزش و پرورش چالش برانگیز شده است.

وی به اجرای طرح احداث مدارس بزرگ مقیاس در مناطق مختلف براساس اطلس جمعیتی اشاره کرد و گفت: این مدارس با مشارکت خیرین، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و دولت احداث می‌شود و در این طرح براساس سند تحول، مدارس بزرگ مقیاس جایگزین مدارس تخریبی خواهد شد.

خانمحمدی با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی از اولویت‌های اصلی نوسازی مدارس است، گفت: هم‌اکنون ۱۱۰ طرح آموزشی نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تامین اعتبار اجرا و تکمیل این طرح‌ها از برنامه‌های مهم دولت است.

سیستم گرمایشی ۹۱ درصد مدارس کشور استانداردسازی شد

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس گفت: هم‌اکنون سیستم گرمایشی ۹۱ درصد مدارس کشور استانداردسازی شده و تنها ۴۸ هزار کلاس نیاز به استانداردسازی دارد.

به گفته وی، در سال گذشته هشت هزار کلاس درس در کشور استانداردسازی شد و ۱۶ هزار کلاس درس تعمیر و تجهیز شد و امسال نیز با همکاری سازمان برنامه و بودجه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز مدارس تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۷۳ مدرسه کشور با جمعیت زیر ۱۰ نفر در کانکس تشکیل می‌شود، گفت: ۳۶۰ مدرسه مهرماه امسال احداث و جایگزین مدارس کانکسی شد و تا پایان سال مالی جاری نیز تمام مدارس کانکسی کشور ساماندهی خواهد شد.

خانمحمدی افزود: در برخی مناطق روستایی در زمینه تامین زمین برای احداث مدارس جدید و حذف مدارس کانکسی مشکل زمین وجود دارد که این مشکل باید به صورت محلی و با مشارکت دهیاری‌ها و آموزش و پرورش رفع شود.

به گزارش ایرنا، در سفر معاون وزیر آموزش و پرورش مدرسه ۶ کلاسه گوجان شهرستان فارسان بهره‌برداری شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha